۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
کد خبر: ۵۵۶۹۸
معاون وزیر دفاع روسیه از آماده تحویل شدن اولین سری از سامانه‌های پدافندی «اس-500» در سال 2025 خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که از ابتدای سال جدید میلادی (۲۰۲۰) آزمایش‌های مقدماتی سامانه‌های پدافند موشکی «اس-۵۰۰» را آغاز می کنند.

«الکسی کریوُروچکو» معاون وزیر دفاع روسیه گزارش داد که علاوه بر آغاز آزمایش‌های اولیه روی اس-۵۰۰ در سال آینده، اولین سری از این سامانه‌ها و ورود آن به ارتش در سال ۲۰۲۵ انجام خواهد شد.

بر این اساس، با اینکه گفته می‌شود روسیه پیشتر در ماه اکتبر سامانه پدافندی اس-۵۰۰ را در سوریه آزمایش کرده و در جریان آن متوجه جزئیاتی شد که باید برطرف شوند اما مسئولان مسکو این ادعاها را رد می‌کنند.

این سامانه از حیث سرعت و قدرت از اس-۴۰۰ برتر است و گفته می‌شود برد عملیاتی آن ۶۰۰ کیلومتر بوده و بین سه تا چهار ثانیه سریع‌تر از سامانه اس-۴۰۰ عمل می‌کند. موشک‌های اس-۵۰۰ قادرند موشک‌های کروز و  قاره پیما با سرعتی فراتر از پنج ماخ را رهگیری کنند.

شرکت «آلماز آنتی»، سازنده این سامانه مدعی است که اس-۵۰۰ می‌تواند ماهواره‌های پایین‌تر از مدار زمین را هدف گیرد.«پاول سوزینوف» مدیر شرکت آلماز آنتی گفته است که اس-۵۰۰ ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های ضد هوایی و دفاع موشکی آمریکا رد می‌شود.

پیشتر وزارت صنایع و تجارت روسیه در تیر ماه با بیان اینکه مزیت‌های رقابتی این سامانه تایید شده هستند، از تولید انبوه سامانه اس-۵۰۰ خبر داده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر