۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۵۵۶۷۲
فرماندار آستارا گفت: اصول پدافند غیرعامل برای بازدارندگی و مصونیت در برابر بحران‌های احتمالی، توسط مدیران دستگاه‌ها در سطح شهرستان ترویج و اجرا شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، حسن رستم زاد روز جمعه در اختتامیه رزمایش پدافند غیرعامل و امداد و نجات در مسجد فاطمه زهرا (س) بخش لوندویل آستارا اظهار کرد: ایران جزو ۱۰ کشور در معرض بلایای طبیعی است و در کشور ما اجرای رزمایش و رعایت اصول پدافند غیر عامل امری ضرورت دارد.

وی بیان کرد: مردم باید در حین مقابله و بعد از بحران، آمادگی کافی برای دفاع را داشته باشند و وقوع سیل، زلزله، رانش و ریزش کوه از خطرات احتمالی در شهرستان آستاراست.

 وی ادامه داد: در سال ۸۲ به فرمان مقام معظم رهبری سازمان پدافند غیرعامل برای تعدیل آسیب پذیری، کاهش خسارت، صرفه جویی و کاهش هزینه های تسلیحاتی شکل گرفت.

فرماندار آستارا گفت: پدافند غیرعامل رعایت اصول ایمنی در برابر تهدیدها، حوادث طبیعی و غیر طبیعی است و سلامت تمام حوزه ها را تضمین می کند و دهیاران در روستاها و آموزش و پرورش در مدارس، رعایت آن را جدی بگیرند.

رستم زاد گفت: عملیات گازرسانی به شیلات محله بخش لوندویل از سوی وزارت نفت پیگیری می شود و به زودی خانوارهای این محله از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

 رزمایش پدافند غیرعامل و امداد و نجات بسیجیان گردان بیت المقدس امروز در نوار ساحلی بخش لوندویل در حاشیه دریای خزر اجرا شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در ۲ بخش و ۶۲ روستا، در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر