۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۵۵۵۹۷
مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گفت: اواخر وقت فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در جنوب آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، غرب کردستان و غرب کرمانشاه می‌شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس صادق ضیائیان در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز و فردا جو پایدار کماکان در اغلب مناطق کشور حاکم است و در شهرهای صنعتی و پرجمعیت شاهد آلودگی هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی هستیم.

وی ادامه داد: در سواحل خزر و استان اردبیل وزش باد جنوبی و افزایش نسبی دما طی امروز و فردا پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی گفت:‌ اواخر وقت فردا سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و بدین سبب بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، نیمه غربی کردستان و نیمه غربی کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز پنج‌شنبه‌ بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در نیمه جنوبی آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان و بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در ایلام و شمال خوزستان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه‌ بارش باران و برف و وزش باد شدید موقت در زنجان، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کرمانشاه، همدان، لرستان و چهارمحال و بختیاری مشاهده می‌شود.

وی بیان کرد: روز جمعه ‌بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در شمال ایلام و نیمه شمالی خوزستان خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: در این راستا در مناطق مذکور وزش باد شدید، لغزندگی جاده‌ها، مه آلودگی و کولاک برف و اختلال تردد در محورهای مواصلاتی پیش‌بینی و توصیه ‌می‌شود احتیاط در تردد جاده‌ای به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر در دستور کار باشد.

ضیائیان گفت: روز پنجشنبه این سامانه جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز و استان های تهران، قزوین و البرز را در برمی‌گیرد، ولی شدت بارش‌ها در غرب لرستان و آذربایجان غربی خواهد بود، همچنین در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش به صورت برف است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی بیان کرد: روز جمعه با تداوم فعالیت سامانه بارشی شاهد بارش پراکنده در مرکز کشور نیز خواهیم بود که شدت بارش‌ها در شرق لرستان، جنوب اصفهان، غرب کردستان و آذربایجان غربی به صورت برف و باران است.

وی ادامه داد: شنبه هفته آینده با نفوذ جریانات شمالی به سواحل شمال کشور کاهش نسبی دما و بارش خفیف در این مناطق خواهیم داشت؛ همچنین در شمال غرب، غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده داریم و با شدت کمتر بارش در چهارمحال بختیاری، غرب خوزستان، شمال بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد خواهیم داشت.

ضیائیان اظهار داشت: روز یکشنبه هفته آینده در شرق، شمال شرق و مرکز کشور بارش خواهیم داشت، همچنین در دامنه‌های زاگرس مرکزی، نوار غربی کشور و شرق سواحل شمالی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران روز چهارشنبه صاف و غبارآلود، روز پنجشنبه نیمه ابری با احتمال وزش باد ملایم و روز جمعه نیمه ابری با بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، همچنین روز جمعه وزش باد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در تهران خواهیم داشت، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 15 و 4 درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد:‌ فردا بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 8 درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر