۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۵۵۸۶
وزارت ارتباطات روسیه از آزمایش طرح اینترنت ملی در این کشور خبر داد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، «الکسی سوکولوف» وزیر ارتباطات روسیه شامگاه دوشنبه گفت که یک سری آزمایش‌ها را برای بررسی سرویس اینترنت ملی و توانایی فعالیت آن در صورت قطع شدن از اینترنت جهانی انجام داده‌اند.

در راستای طرح «اینترنت ملی» که ماه نوامبر در روسیه تصویب شد، این کشور بررسی‌هایی را طی چند روز اخیر بر روی شبکه‌های خاص (برای سنجش توانایی آن برای فعالیت بدون ارتباط با اینترنت جهانی) انجام داده است.

بر این اساس، موسسات دولتی و خدمات امنیتی، اپراتورهای مخابراتی و ارائه‌دهندگان سرویس ایمیل باید در این آزمایش‌ها شرکت می‌کردند اما کاربران عادی اینترنت در روسیه فعلا بخشی از این بررسی‌ها نبودند.

وزیر ارتباطات روسیه در نشست خبری با بیان اینکه گزارش خروجی این آزمایش در اختیار رئیس‌جمهور این کشور قرار می‌گیرد، گفت: «هدف ما ارائه سرویس اینترنتِ بدون قطعی در تمام سرزمین روسیه و تحت هر شرایطی است».

سوکولوف همچنین افزود:‌«خروجی این بررسی نشان داد که سازمان های دولتی و اپراتورهای مخابراتی آماده پاسخگویی مثبت به تهدیدات و اطمینان حاصل کردن از فعالیت موثر اینترنت و مخابرات هستند».

فروردین ماه امسال بود که نمایندگان مجلس دومای روسیه طرحی را به تصویب رساندند که هدف از آن تضمین دسترس‌پذیری کاربران به شبکه اینترنت ملی، در صورت قطع شدن ارتباط این کشور با شبکه جهانی وب در نتیجه حمله سایبری یا هر گونه اقدامات خرابکارانه دیگر بود. (جزئیات بیشتر)

پس از آن نیز «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور این کشور قانون طرح اینترنت ملی و استقلال روسیه از اینترنت جهانی را امضا کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر