۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۵۵۴۱۲
همایش منطقه‌ای پدافند غیرعامل صنعت آب و برق در یاسوج
همایش دو روزه منطقه‌ای با عنوان مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق با حضور ۶ استان فارس، اصفهان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، یزد و کهگیلویه‌وبویراحمد همراه با اجرای مانورهای تمرینی و عملیاتی و کارگاه های آموزشی روز سه شنبه در یاسوج آغاز شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این همایش بر ضورت رعایت اصول پدافندی و آمادگی مدیران حوزه صنعت آب و برق به عنوان یکی از بخش های، مهم ، حساس وحیاتی و درعین حال آسب پذیر تاکید کرد و گفت: مصون سازی و افزایش ایمنی در زیرساخت ها و شبکه های توزیع این صنعت از اهمیت بسزایی برخوردار است.

احد جمالی با بیان اینکه مساله پدافند غیرعامل و مدیریت بحران نباید یک مساله صرف تشریفاتی قلمداد شود ، گفت: رعایت این اصول استراتژیک به عنوان یک ضرورت اجتناب ناپذیر بویژه در حوزه صنعت آب و برق باید در اولویت برنامه ها و کارکردهای فنی و حفاظتی مدیران و متولیان قرار بگیرد.

وی پیشرفت روزافزون تکنولوژی ، اینترنت و ماهواره و همچنین صنعت الکترونیک و تحولات چشمگیر در حوزه سامانه های دیجیتالی را یاداور شد و گفت: به همان میزان نیز خطرات، آسیب ها و چالش های ناشی از این پیشرفت ها در بخش های گوناگون پیچیده تر شده است.

جمالی ادامه داد: باید اصول مقابله ای و پدافندی نیز متناسب با این مشکلات وچالش ها طراحی و بازمهندسی شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تقویت تاسیسات زیربنایی و تامین آب و برق پایدار باید در اولویت شرکت های خدمات رسان قرار گیرد.

فیض الله پاسره رئیس شورای هماهنگی مدیران تابعه وزارت نیرو در کهگیلویه وبویراحمد نیز هدف از برگزاری این همایش دو روزه را آشنایی بیشتر مدیران و کارشناسان صنعت آب و برق و دستگاه های تابع وزارت نیرو با اصول پدافندی و مدیریت بحران عنوان کرد.

وی تصریح کرد: احصا و شناسایی ظرفیت ها و همچنین آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف حوزه صنعت آب و برق در این استان ها و برگزاری کارگاه های اموزشی و تمرین های پدافندی برای مقابله با هرگونه آسیب و بحران های طبیعی از دیگر اهداف برگزاری این همایش است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه وبویراحمد گفت: این شرکت در حوزه شهری و روستایی تدابیر ویژه و برنامه ریزی لازم را در حوزه پدافند غیرعامل و مقابله با بحران های احتمالی انجام داده که البته تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

پاسره افزود: ظرف این دو روز برگزاری همایش منطقه ای مدیران صنعت آب و برق استان های شرکت کننده مانور عملیاتی و آموزش های لازم قبل از بحران اجرا خواهد شد.

جلال جهانبخشی معاون دفتر پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت نیرو نیز گفت: یکی از اهداف مهم در رعایت اصول پدافند و مدیریت بحران کاهش هزینه و زمان در انجام فرآیندهای کاری و برنامه ریزی هاست.

وی تاکید کرد: انجام مطالعات مدیریت بحران و همچنین شناسایی نقاط قوت و ضعف شرکت های تابع وزارت نیرو باید همواره و به عنوان یک اولویت مهم در دستور مدیران مربوطه قرار گیرد.

جهانبخشی از مدیران شرکت های تابعه وزارت نیرو خواست تا نسبت به مباحث مطالعاتی و آموزشی در حوزه مدیریت بحران با جدیت بیشتری وارد شوند.

وی تاکید کرد که مدیران صنعت آب و برق در استان های سراسر کشور باید خود را برای مقابله با هر گونه بحران و تهدیدی بویژه ۱۱ تهدید جدی و اولویت دار و شناسایی شده در سطح جهان و ایران مجهز و آماده کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر