۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
کد خبر: ۵۵۳۹۵
برای دریافت نشان تایید؛
دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات از آماده سازی سرویس استعلام تیک آبی ( نشان تایید) برخی خدمات دولت الکترونیک خبر داد و گفت: این سرویس توسط مقامات ارشد دولت رونمایی می شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، رضا باقری اصل امروز در نشست کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک در مرکز ملی فضای مجازی گفت: سرویس استعلام تیک آبی با هدف پیاده سازی نشان تایید خدمات، بنا به درخواست وزیر اقتصاد برای ارائه خدمات دولت در حوزه حمل و نقل، خرید و فروش خودرو و ناجا فراهم شده است .

وی افزود: این خدمت یک سرویس اپن دیتا است که در اختیار مرکز ملی تبادل اطلاعات قرار گرفته و تست های آن انجام شده است و به زودی توسط مقامات ارشد دولت رونمایی می شود.

باقری اصل با اشاره به سایر سرویس های مورد نیاز دستگاههای اجرایی برای راه اندازی خدمات دولت الکترونیک، گفت: سرویس استعلام و انتشار فوت اجرا و در مرکز ملی تبادل اطلاعات استقرار یافته است.

وی ادامه داد: این سرویس براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی در اختیار قوه قضاییه، ناجا، سازمان ثبت احوال، واحد بورس، سازمان امور مالیاتی و بانک ها قرار گرفت.

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات این سرویس را نخستین سرویس انتشاری دولت الکترونیک عنوان کرد که منوط به درخواست سرویس گیرنده، قابل انتشار خواهد بود.

وی گفت: سرویس استعلام مکان اقامت نیز از دیگر سرویس هایی است که در شورای اجرایی فناوری اطلاعات و مطابق قانون ثبت شماره ملی، تصویب شده است و به این ترتیب محل اقامت فرد در ثبت احوال به ثبت رسیده است.

باقری اصل توضیح داد: تا پیش از این مکان اقامت اشخاص برای خدمات دهندگان دولت قابل تشخیص نبود و فرایند استعلامات تکمیل نمی شد اما با پیاده سازی سرویس محل اقامت در مرکز ملی تبادل اطلاعات، بدون نیاز به کدپستی و نشانی، محل اقامت شخص براساس کدملی و مبتنی بر مصوبه شماره ۵۹ شورای عالی فضای مجازی، قابل استعلام خواهد بود.

وی گفت: بنابر تقاضای بیمه مرکزی و شرکت پخش و پالایش، پیاده سازی سرویس استعلام خودروهای اسقاطی، تصادفی و سرقتی با هدف جلوگیری از جعل هویت و تایید اصالت خودرو برای ارائه به نهادهای قانونی ذیربط از جمله پلیس راهور، ناجا، گمرک، بیمه مرکزی و معاینه فنی در دستور کار دبیرخانه شورای اجرایی فناوری اطلاعات قرار دارد.

به گزارش پایداری ملی، در این نشست درخواست وزارت ارشاد برای دریافت و تبادل اطلاعات از ۹ سازمان و وزارتخانه مانند سازمانهای ثبت احوال، ثبت املاک، بیمه مرکزی، امور مالیاتی، آموزش فنی و حرفه ای و وزارتخانه های بهداشت، علوم، اقتصاد و آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد که استعلام هویت آنلاین برای وزارت ارشاد در مرکز ملی تبادل اطلاعات فراهم شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر