۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۵۲۶۴
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه دولت‌ به اندازه کافی معطل اروپایی‌ها در برجام شده، خواستار قطع امید از برجام شد و گفت: دولت باید در لایحه بودجه، اقتصاد مقاومتی را در وزارتخانه‌ها و نهاد ریاست جمهوری اجرایی کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس سیدقاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه دولت در بودجه سال آینده به اقتصاد مقاومتی توجه آنچنانی نکرده است؛ چراکه اعداد و ارقام مندرج در آن نشان‌دهنده افزایش بودجه شرکت‌های دولتی و همچنین بودجه نهاد ریاست جمهوری است.

وی افزود: بهتر است دولت و دستگاه دیپلماسی از برجام قطع امید کنند چراکه به اندازه کافی معطل آنها شده‌ایم، این در حالی است که اروپایی‌ها در همراهی با آمریکا تلاش کردند تا بخش‌های مختلف کشور پیشرفت نکند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: کاملا مشخص است که اروپایی‌ها توان مقابله با سیاست‌ها و اقدامات آمریکایی‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارند،‌اما متاسفانه دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنان به حیات برجام امیدوار است.

جاسمی گفت: ما هیچ گونه اقدام عملی از سوی اروپایی‌ها برای اجرای تعهداتشان در برجام را ندیده‌ایم، به همین دلیل هم تاکنون 4 گام در کاهش تعهداتمان در موضوع برجام برداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: مسئولان ارشد کشورمان قطعا تصمیمات لازم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای برداشتن گام پنجم اتخاذ کرده و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به موقع عملیاتی خواهند کرد، اما با این حال ما باید بودجه سال آینده را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به نحوی به تصویب برسانیم که حداکثر اقتصاد مقاومتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ با عدم اتکا بودجه به نفت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به کار گرفته و نگاهی به موضوع برجام نداشته باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر