۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۵۵۲۶۰
در لایحه بودجه ۹۹؛
در لایحه پیشنهادی دولت در بودجه سال ۹۹، به مرکز ملی فضای مجازی ۱۵۷ میلیارد ریال بودجه اختصاص می یابد که از این میزان، حدود ۶۲ میلیارد ریال را باید برای نظارت و رصد فضای مجازی کشور هزینه کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، در جدول شماره ۷ جداول کلان بودجه که مربوط به بودجه دستگاههای سیاستگذار در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ می شود، به مرکز ملی فضای مجازی ۱۵۷ هزار و ۳۰۰ میلیون ریال (۱۵۷ میلیارد ریال) بودجه هزینه ای تخصیص یافته که نسبت به سال گذشته، افزایش را نشان می دهد.

بودجه این مرکز در سال ۹۷ حدود ۸۷ هزار میلیون ریال بوده و در سال ۹۸ نیز برای این مرکز مبلغ ۱۴۰ هزار میلیون ریال بودجه مصوب شده است. بودجه عمومی این مرکز برای سال ۱۴۰۰ نیز با رشد نسبت به سال ۹۹ حدود ۱۷۰ هزار و ۵۳۰ میلیون ریال برآورد می شود.

این مرکز باید این بودجه را در قالب دو وظیفه برای نظارت و رصد فضای مجازی کشور و نیز مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور هزینه کند. به این ترتیب برای نظارت و رصد فضای مجازی کشور مبلغ ۶۲ هزار و ۹۲۰ میلیون ریال و برای مدیریت راهبردی فضای مجازی کشور ۹۴ هزار و ۳۸۰ میلیون ریال درنظر گرفته شده است.

در این جدول، برآورد بودجه تملک دارایی های سرمایه ای مرکز ملی فضای مجازی نیز برای سال ۹۹ مبلغ ۳۲۰ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال است و این ردیف بودجه در سال ۹۷ مبلغ  ۵۱ هزار و ۵۰۸ میلیون ریال بوده است. این بودجه با بودجه مصوب سال ۹۸ که مبلغ ۳۱۳ هزار و ۵۱۰ میلیون ریال بوده ، تفاوت چندانی را نشان نمی دهد. از این مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال مربوط به تملک دارایی های سرمایه ای برای نظارت و رصد فضای مجازی کشور و ۳۲۰ هزار میلیون ریال برای مدیریت راهبردی در نظر گرفته شده است.

در همین حال در جدول اعتبارات متفرقه نیز به مرکز ملی فضای مجازی، اجرای طرح های زیرساختی و طرح های کلان فضای مجازی کشور با تصویب و نظارت شورای عالی فضای مجازی تکلیف شده که اعتبار این طرح به جدول شماره ۷ انتقال یافته است.

از سوی دیگر برای طرح های کلان ملی فضای مجازی کشور نیز ۲۵ هزار میلیون ریال (۲۵ میلیارد ریال) اعتبار پیشنهادی هزینه ای سال ۹۹ است که پیشنهاد اعتبار تملک دارایی های سرمایه ای در این بخش نیز ۳۰۰ هزار میلیون ریال در نظر گرفته شده است
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر