۱۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
کد خبر: ۵۵۰۹۰
کارشناس ترکیه ای در گفتگو با مهر:
«مراد نازلی» گفت: غربی ها تحمل دیدن استقلال ایران را نداشته و همواره به دنبال ضربه زدن به نقطه ضعف کشورهای اسلامی یعنی اقتصاد آنها بوده اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر «مراد نازلی» کارشناس مسائل سیاسی و پژوهشگر ترکیه ای در خصوص تعرضات اخیر به اماکن دیپلماتیک ایران در عراق به خبرنگار مهرگفت: 
به آتش کشاندن اماکن دیپلماتیک ایران در عراق، یکی از نشانه های آشکار سیاست استکبار جهانی در تاراج و غارت منابع طبیعی منطقه است. آمریکا و صهیونیست ها در هر موقعیتی  تلاش کرده اند تا غرب آسیا را پر تنش و پر آشوب حفظ کنند.

 نازلی ابراز کرد: در رابطه با ناآرامی های اخیر عراق و آشوب های نجف می توان گفت که وقتی به حمله به اماکن متعلق به ایران که مهم ترین عنصر مقابله با استکبار جهانی و صهیونیست در منطقه است، می نگریم، در حقیقت باید به مسئله خواسته های استکبار جهانی  و همچنین توسعه طلبی صهیونیست ها دقت کنیم.

این کارشناس سیاسی ترک و مخاطب رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما در ادامه افزود: نا آرامی های عراق، سوریه و لبنان همچنین آشوب هایی که در ایران رخ داده است، همگی از یک جنبه مشترک قابل تحلیل است و آن اینکه آمریکا و صهیونیست ها در هر موقعیتی  تلاش کرده اند تا غرب آسیا را پر تنش و پر آشوب حفظ کنند.

 تحلیلگر سیاسی ترک افزود: در کنار فعالیت های رژیم صهیونیستی، این استکبار جهانی است که برای به تاراج  و غارت بردن منابع طبیعی منطقه دست به ایجاد ناآرامی ها و جنگ های متعدد در غرب آسیا زده است.

وی افزود: حال نیز برخی گروه های وابسته به غرب و مزدوران دولت های مرتجع منطقه سعی در تحقق اهداف غربی ها دارند و به آتش کشانده شدن اماکن دیپلماتیکی ایران در عراق نیز نشانه آشکار این مسئله است.

نازلی با اشاره به مشکلات عدیده موجود در کشورهای اسلامی گفت: یکی از بزرگ ترین مشکلات کشورهای اسلامی مسائل اقتصادی است. این در حالی است که برخی کشورهای اسلامی همچون ایران به دنبال استقلال اقتصادی و سیاسی هستند تا مشکلات تحمیلی از طرف استکبار جهانی را به حداقل برسانند. اما غربی ها تحمل دیدن چنین استقلالی را نداشته و همواره به دنبال ضربه زدن به نقطه ضعف کشورهای اسلامی یعنی اقتصاد آنها بوده اند.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر نیز علاوه بر ضعف در مدیریت کشورهای اسلامی، دخالت های غربی ها نیز در بروز چنین بحران هایی موثر بوده است. در همین راستا لازم است کشورها و ملت های مسلمان در مقابل توطئه های غربی ها و ایادی منطقه ایشان آگاهی خود را بالا ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر