۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۵۵۰۱۳
رئیس کل بیمه مرکزی خبر داد:
از آغاز پرداخت خسارت به واحدهایی که در اغتشاش اخیر آسیب دیده و تحت پوشش بیمه بوده اند خبر داد و گفت: برای خسارت های سنگین هنوز ارزیابی کامل نشده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، سلیمانی در نشست خبری که در حاشیه بیست و ششمین همایش بیمه و‌توسعه، اظهارداشت: در تلاش برای معافیت بیمه ای سایر رشته های بیمه ای هستیم.

وی درباره فضای رقابتی در صنعت بیمه، اظهارداشت: اصلاحات و روان سازی های قوانین میتواند به تشدید فضای رقابتی کمک کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: در بررسی چالش های علت عدم رشد قابل قبول ضریب نفوذ بیمه به این رسیدیم که باید مردم بیمه را لمس کنند؛ فرهنگ سازی مهم است و مختص یکی دو روز نیست بلکه باید در سالهای مداوم انجام شود.

سلیمانی در خصوص براورد خسارت اغتشاش های اخیر ، گفت: برخی از واحدها تحت پوشش بیمه آتش سوزی و بلوا و‌ آشوب بوده اند و به شرکت های بیمه مراجعه کرده اند؛ میزان خسارت متفاوت است و برای خسارت های عمده ارزیابی انجام می شود و تا اوایل هفته آینده لیست دقیق خسارت ها را دریافت میکنیم.

وی درباره عدم انتشار حقوق و مزایای مدیران شرکت های بیمه ای گفت: به جز بیمه ایران سایر شرکت های بیمه خصوصی هستند، این شرکت ها براساس سود و زیان خودشان حقوق تعیین نمیکنند ما هم در حوزه حقوق و دستمزد این شرکت ها دخالت نمیکنیم چون از منابع دولتی استفاده نمی کنند.

وی همچنین در خصوص خودروهایی که بیشترین خسارت پرداختی به آنها تعلق دارد، گفت: به دلیل حجم بالای تردد پراید و پژو و بعضا پیکان بیشترین حجم خسارات پرداختی نیز به این خودروهاست هرچند این نسبت در قیاس با گذشته بهتر شده است. حدود 70 تا 80 درصد خودروهایی که بیشترین خسارت را دارند، خودروهایی هستند که در داخل تولید می شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر