۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۴۹۸۸
دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای تاکید کرد: اعضای شورای عالی فضای مجازی نسبت به انجام رسالت‌های اساسی خود و دستورات ابلاغی رهبری انقلاب، اهتمام کافی را ندارند و متاسفانه اخباری مبنی بر عدم تشکیل منظم جلسات شورا به گوش می‌رسد.
به گزارش پایداری ملی دفتر تحکیم وحدت طی نامه‌ای به ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد: اعضای شورای عالی فضای مجازی نسبت به رسالت‌های اساسی خود و ۴۰ دستور کاربردی رهبری انقلاب که پیوست نامه دستور تشکیل شورا ابلاغ گردیده است اهتمام کافی را ندارند و متاسفانه اخباری مبنی بر عدم تشکیل منظم جلسات شورا به گوش می‌رسد.

متن نامه دفتر تحکیم وحدت به دبیر شورای عالی فضای مجازی به این شرح است:‌

« همانگونه که مطلع هستید اجرای نابه‌هنگام طرح افزایش نرخ سوخت موجب ایجاد اغتشاشاتی در سطح کشور شد که این معضل خود باعث قطعی یک هفته ای اینترنت شد لذا این مسئله،دفتر تحکیم وحدت را واداشت تا در نامه ای دغدغه های خود را پیرامون شبکه ملی اطلاعات و مسئولیت های محوله به آن شورا را با جنابعالی در میان بگذارد: رهبری معظم انقلاب اسلامی یکی از رسالت های اساسی این شورا را تشکیل مرکز ملی فضای مجازی کشور دانسته اند و در سخنان خود فرموده اند:

در مسئله‌ فضای مجازی، آنچه از همه مهم‌تر است، مسئله‌ شبکه‌ ملّی اطّلاعات است. متأسّفانه در این زمینه کوتاهی شده، کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفته؛ همانگونه که مستحضرید این سخنان در خرداد سال ۹۶ ایراد گردیده است و انتظار میرفت که دغدغه های معظم له پس از این اعلام عمومی و همچنین پس از وقایع دی ماه ۹۶ از سوی شورا جدی تر گرفته شود و اقدامات ملموس تری برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات از سوی مسئولین امر اتخاذ می گردید اما متاسفانه این اهمال طولانی سبب شد تا در اغتشاشات اخیر شورای عالی امنیت ملی به منظور حفظ نظم عمومی و تامین امنیت ملی اقدام به قطع سراسری اینترنت نماید که خود هزینه های گزافی نظیر خسارت روزانه چند صد میلیون دلار و معطل شدن چند ده هزار شغل در فضای کسب و کار اینترنتی را فراهم آورد.

هم چنین همواره شاهدیم که عدم تعریف چهارچوب مشخص برای فعالیت‌های مجازی و عدم نظارت نسبت به این فعالیت ها موجب انتشار تصاویر اغتشاشات توسط ضد انقلاب و شکسته شدن حرمت قانون و قبح زدایی از اقدامات ضدقانونی آشوبگران می‌شود.

علاوه بر این مسائل، نظاره گر آن هستیم که اعضای شورای عالی فضای مجازی نسبت به رسالت‌های اساسی خود و ۴۰ دستور کاربردی رهبری انقلاب که پیوست نامه دستور تشکیل شورا ابلاغ گردیده است اهتمام کافی را ندارند و متاسفانه اخباری مبنی بر عدم تشکیل منظم جلسات شورا به گوش می‌رسد.

همچنین عدم حمایت کافی از نرم افزارهای داخلی که مشهود و محسوس است، علاوه بر اشکالات ذاتی خود راه را بر رونق اقتصادی سد کرده و بسیار برکات اجتماعی و اقتصادی که می‌توانست داشته باشد را عملا بدلیل اهمال از دست داده است. حال اینکه تقویت این سری نرم افزار ها انتظار همگان است و ما ناچار از تقویت نرم افزار های داخلی می‌باشیم.

انتظار بر آن است با توجه به اهمیت این مهم شورای عالی فضای مجازی هر چه زودتر به ایجاد بسترهای اصلاحی اینترنت در شرایط بحران پرداخته و گزارش آن را به سمع و نظر نخبگان رسانیده تا در صورت ایجاد شرایط مشابه در آتی از پرداخت هزینه های مشابه جلوگیری به عمل آید.

دفتر تحکیم وحدت طبق رسالت ذاتی خود همچنان به رصد عملکرد این شورا پرداخته و ضمن دعوت از جنابعالی برای حضور در این اتحادیه و پاسخ به مطالبات مطروحه، آمادگی خود را برای مطالبه گری از این شورا در یکی از دانشگاه های سراسر کشور اعلام می‌دارد.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر