۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۵۴۹۶۲
مدیر کل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران سازمان بهزیستی کشوردر اولین دوره آموزشی دو روزه کشوری( 9لغایت10 آذرماه ) با عنوان "نقش مدیریت بحران و پدافند غیرعامل"،با حضور مدیر کل بهزیستی خوزستان، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان و کارشناسان پدافند غیرعامل بهزیستی سراسر کشور، در مجتمع خدمات بهزیستی فتح المبین اهواز از طراحی پروتکل مدیریت بحران در سازمان بهزیستی کشور خبر داد.
به گزارش پایداری ملی محمدرضا کاظم زاده با اشاره به ایجاد ساختار و تشکیلات پدافند غیرعامل و مدیریت بحران در سازمان بهزیستی گفت: نقش پدافند غیرعامل در بهزیستی زمانی مشخص می شود که به آموزش، بررسی و مطالعه کارکرد آن در حفاظت از جان مردم بپردازیم.

وی در این باره افزود: بیش از 5 میلیون نفر جامعه هدف بهزیستی در کشور و تعداد زیادی مراکز نگهداری از کودکان بی سرپرست ، سالمندان، معلولین و... تحت نظارت سازمان بهزیستی است که همگی دارای اهمیت هستند و در صورت بروز حادثه حساسیت افکار عمومی را برمی انگیزند.

کاظم زاده ادامه داد: مدیریت تأسیسات و تجهیزات در مراکز تحت نظارت بهزیستی، مباحث مربوط به حوزه فناوری اطلاعات وIT و مداخله در حوادث غیرمترقبه نیز از نکات مهم و کلیدی در پدافند غیرعامل درسازمان بهزیستی است
 وی بیان داشت: به منظور انسجام هرچه بیشتر فعالیت ها و مشخص شدن وظایف تیم های محب،  توانبخشی و مداخله در بحران و اورژانس اجتماعی برای خدمت رسانی بهتر به جامعه هدف در زمان وقوع بحران،  پروتکل مدیریت بحران در سازمان بهزیستی کشور طراحی شده است و به محض نهایی شدن به تمامی استانها ابلاغ خواهد شد.

مدیر کل بهزیستی استان خوزستان نیز ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های کمیته‌ی پدافند غیر عامل و مدیریت بحران بهزیستی  استان،  به اهمیت آموزش به خصوص در سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: آموزش بحثی کلیدی است که خداوند از آغاز خلقت  برای جانداران به صورت غریضی به  ودیعه گذاشته است .

غلامرضا صدیق راد بیان کرد: سازمان بهزیستی با داشتن فعالیتهای گسترده  نیاز است که کارکنان در همه زمینه ها سطح دانش و اطلاعات خود را به روز کنند که پدافند غیر عامل بخش مهمی از آن است.

وی افزود: آموزش در همه سازمانها جایگاه حساس و کلیدی دارد و باعث پیشرفت و توسعه نیروی انسانی می شود.
صدیق راد با اشاره به خدمات بهزیستی  در سیل 98 ،گفت: خوشبختانه کمیته پدافند غیر عامل و مدیریت بحران  استان با برنامه ریزی و اقدامات بازدارنده ، توانست با کمک جمعی،  مدیریت بحران پیش آمده را تسهیل و خدمات رسانی را تسریع بخشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خوزستان نیز با اشاره به کلیدواژه های مستتر در تعریف پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیرعامل به کارگیری مجموعه اقدامات برای مقابله با تهدیدات نوین دشمن با هدف کاهش آسیب پذیری و مصون سازی و بالابردن ضریب ایمنی و استمرار خدمات و پایداری ملی است.

سعید فیوضی ضمن بیان برخی تهدیدات نوین و جنگ نرم اظهار داشت: علاوه بر تهدیدات دشمن در حوزه سایبری، شیمیایی، اقتصادی و زیستی، بزرگترین تهدید ما در حوزه فرهنگی است و باید با هوشیاری بکوشیم ضریب ایمنی را بالا برده و امنیت ملی را حفظ کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر