۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۵۴۹۶۰
برای نخستین بار؛
فیس بوک در پی همخوانی با قوانین مربوط به اخبار جعلی در سنگاپور، یک پست حاوی اطلاعات غلط را با برچسب مخصوص مشخص کرده است.
به گزارش پایداری ملی، فیس بوک مدتی به طور اختیاری  اخبار جعلی و اطلاعات غلط را در پلتفرم خود با برچسب هایی مشخص می کرد. اما اکنون به نظر می رسد این شبکه اجتماعی در سنگاپور مجبور به مشخص کردن اخبار جعلی است.
 این  شبکه اجتماعی برای پیروی از قوانین سنگاپور پستی که در ۲۳ نوامبر منتشر شده و حاوی اطلاعات غلط بود را با برچسبی مخصوص مشخص کرد. این قانون برای جلوگیری از گسترش اطلاعات غلط در این کشور آسیایی تصویب شده است.
دولت سنگاپور اعلام کرده الکس تان شهروند استرالیایی و صاحب وبلاگ « استیت تایمز ریویو» ادعاهایی دروغین درباره  انتخابات منتشر کرده است. تان هم اکنون تحت تحقیقات قرار دارد البته این فرد در سنگاپور زندگی نمی کند.
از سوی دیگر فیس بوک در بیانیه ای به رویترز به طور مستقیم با این قانون مخالفت نکرده اما درباره احتمال سواستفاده از آن هشدار داده است. در این بیانیه آمده است: امیدواریم دولت سنگاپور تضمین کند قانون مبارزه با اخبار جعلی روی آزادی بیان تاثیر نمی گذارد. 
طبق قانون سنگاپور پست های مختلف در شبکه های اجتماعی که از خارج این کشور نیز ارسال شده اند، شامل قوانین اخبار جعلی می شوند و عدم اطلاعات از قانون ۱۰ سال زندان یا جریمه ای ۷۳۱ هزار دلاری در پی خواهد داشت.
این نخستین باری است که  فیس بوک تحت قوانینی خاص دستوراتی برای اصلاح یک پست را اجرا می کند.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر