۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۵۴۹۵۸
نتایج بررسی یک موسسه امنیتی نشان می دهد، بخش عمده بدافزارهای تبلیغاتی که با هدف آلوده کردن دستگاه های الکترونیک منتشر می شوند، کاربران سیستم عامل ویندوز را هدف قرار می دهند.
به گزارش پایداری ملی، آماری که توسط موسسه Devcon منتشر شده، حاکی است ۶۱ درصد از بدافزارهای تبلیغاتی که حد فاصل ۱۱ جولای تا ۲۲ نوامبر سال ۲۰۱۹ در فضای مجازی منتشر شده اند برای ضربه زدن به کاربران سیستم عامل ویندوز طراحی شده بودند.
بعد از ویندوز، سیستم عامل کروم گوگل با ۲۲.۵ درصد در رتبه دوم و سیستم عامل مک اپل با ۱۰.۵ درصد در رتبه سوم است. پس از این سه سیستم عامل، آی او اس اپل با ۳.۲ درصد، اندروید با ۲.۱ درصد، سیستم عامل آی پد با ۰.۸ درصد و لینوکس با ۰.۳ درصد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

بخش عمده این بدافزارهای تبلیغاتی که مشابه با تبلیغات آنلاین معمولی به نظر می رسند، کاربران را به سمت سایت های آلوده به بدافزارهای مخرب هدایت می کنند یا آنها را به بارگذاری بدافزارهای مخفی شده در خود ترغیب می کنند.  

به نظر می رسد بازار بزرگ سیستم عامل ویندوز و حفره های متعدد امنیتی نسخه های مختلف این سیستم عامل، عامل علاقه هکرها برای طراحی بدافزارهای تبلیغاتی اختصاصی آن باشد. البته این وضعیت پدیده تازه ای نیست و در سه دهه اخیر ویندوز همیشه هدف اول حملات هکری و بدافزاری بوده است.

در این میان تمرکز جدی طراحان بدافزارهای تبلیغاتی بر روی سیستم عامل کروم گوگل پدیده تازه ای است که نشان دهنده افزایش محبوبیت آن است. همچنین با توجه به استفاده گسترده از سیستم عامل لینوکس بر روی رایانه های سرور، طراحی بدافزارهای تبلیغاتی برای آن توجیه چندانی ندارد.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر