۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۸
کد خبر: ۵۴۸۷۲
معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در حوزه بهداشت دام باید اطلاع رسانی بهتری داشته باشیم، عشایر امکان حضور در مانورهای سلامت دام را ندارند و آشنایی آنها با راه‌های پیشگیری و مقابله با بیماری‌های دام ضرورت دارد.
به گزارش پایداری ملی، عباس اکبری شریف در حاشیه برگزاری پدافندغیرعامل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام "تب برفکی و تب کریمه کنگو" اظهار داشت: حضور دستگاه‌های مرتبط با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در مانورهای مشترک، تبادل تجربه وافکار برای عملکرد مناسب در شرایط بحران است.

وی افزود: در این مانور مشترک ادارات محیط زیست، جهاد کشاورزی و سایر ادارات مرتبط  امور دام شهرستان به همراه دامداران روستای طاهر آباد برای آموزش آمادگی مقابله با بیماری های مشترک بین انسان و دام  " تب برفکی و تب کریمه کنگو" حضور داشتند.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: برگزاری مانورهای مشترک آمادگی دستگاه‌ها را برای مقابله با بیماری های واگیردار در  هر گله، استان و یا خارج از استان را بالا می‌برد.

اکبری شریف با بیان اینکه دام های پلاک نشده و بدون هویت مشکل بزرگ ما هستند، خاطرنشان کرد: تعیین هویت دام ها برای کمک بیشتر به دامداران در سطح شهرستانهای استان تهران ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت سلامت محصولات دامداری اظهار داشت: رعایت ضوابط محیط‌زیست و سلامت محصولاتی که از دامداری خارج می شود به طور مستمر توسط کارشناسان رصد شده تا محصولی سالم و با کیفیت به دست مصرف کننده برسد.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: بهتر است شهروندان دام سبک مانند گوسفند و بز و دام سنگین مانند گوساله و گاو نر پرواری را به طور شخصی ذبح نکنند و برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کشنده تب کریمه کنگو ذبح دام را در جایگاه‌های بهداشتی و زیر نظر دامپزشکان کشتار را انجام بدهند.

اکبری شریف با اشاره به شرایط پیشگیری از ابتلا به بیماری کشنده تب کریمه کنگو، خاطر نشان کرد: گوشت تازه را برای ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه یخچال قرار بدهید تا بیماری به طور کامل از بین برود و توصیه می شود در زمان خرد کردن گوشت از دستکش استفاده کنند.

مانورهای پدافندی حوزه دام در ۱۳شهرستان استان تهران برگزار می‌شود

مسئول پدافند غیرعامل اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز گفت: به منظور حفظ آمادگی نیروها، مانورهای پدافندی درحوزه دام، طیور، آبزیان به طور مستمر در ۱۳ شهرستان استان تهران برگزار می‌شود.

سید مصطفی خداییان افزود: درطی برگزاری مانورهای مشترک شرایط، امکانات، همکاری‌های بین دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان در حوزه دام، طیور، آبزیان و زنبورعسل بررسی می‌شود تا در زمان بحران آمادگی مقابله داشته باشیم.

وی افزود: تاکنون بیماری دامی به ما  گزارش نشده است و با برنامه ریزی انجام شده کارشناسان ما در سطح شهرستان‌های استان تهران برای مقابله با بیماری آمادگی کامل دارند.

شهرستان پردیس با بیش از ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر