۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۸۵۸
حیدری پوری خبرداد
همایش پدافند غیر عامل و دوره آموزشی آن به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و یادواره 1500 شهید استان هرمزگان در دانشگاه پیام نور بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، همایش پدافند غیر عامل در دانشگاه پیام نور بندرعباس با حضور حمید رضا حیدری پوری مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس، مسئولین استانداری هرمزگان، مسئولین دانشگاه پیام نور و دانشجویان این دانشگاه برگزار شد.

در این همایش تعداد کثیری از دانشجویان در همایش پدافند غیر عامل و دوره آموزشی آن شرکت کردند.

در ابتدا حیدری پوری مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس ضمن تبریک و گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل گفت : این همایش با هدف ترویج آموزه های لازم برای استحکام بیشتر جامعه در برابر  تهدیدات احتمالی و آشنایی بیشتر افراد با پدافند غیر عامل برگزار شد.

حیدری پوری بعنوان مدرس این دوره آموزشی  با اشاره به اهمیت و ضرورت برگزاری همایش پدافند غیر عامل اظهار داشت: برگزاری همایش‌ها و دوره‌های آموزشی در زمینه پدافند غیر عامل یکی از گام های مهم و زیر بنایی در رسیدن به اهداف پدافند غیر عامل برای تقویت توان دفاعی و مقاومت در برابر تهدیدات و حفاظت از سرمایه های کشور است. 

وی ضمن توضیح و تبیین مباحث پدافند غیرعامل به تشریح تهدیدات مختلف در این حوزه، مباحثی در حوزه های پدافند زیستی، کالبدی، اقتصادی، فرهنگی، بیوتروریسم و سایبری پرداختند و آموزش پدافند غیر عامل را عاملی برای گسترش سطح آگاهی های عمومی و حفظ آنها در برابر تهدیدات دانست.

به گفته ایشان پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره گیری از فعالیت های غیر نظامی ، فنی و مدیریتی است.

مدیر بحران و پدافند غیر عامل شهرداری بندرعباس خاطرنشان کرد: ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم سازی از طریق افزایش سطح مهارت و آگاهی، توام با آموزش صحیح و سریع موجب کاهش تلفات و خسارات می‌شود.

همچنین در پایان دوره ضمن تشکر ویژه از عباس امینی زاده شهردار مردمی بندرعباس به جهت حمایت از برگزاری اینگونه همایش ها و دوره های آموزشی به پرسش و پاسخ  در حوزه پدافند غیر عامل پرداخته شد که از نکات حائز اهمیت ، علاقمندی و استقبال دانشجویان بود که با پاسخگویی و ارائه پیشنهادات در خصوص پدافند غیر عامل همراه بود. این برنامه با اهدای جوایزی به دانشجویان این همایش به پایان رسید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر