۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۸
کد خبر: ۵۴۸۳۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین:
قزوین- مدیرکل پدافند غیر عامل استان قزوین گفت: الزامات پدافند غیر عامل در دانشگاهها باید آموزش داده شود تا مقابله با تهدید این حوزه به صورت کارشناسی و علمی در همه سطوح صورت گیرد.
به گزارش پایداری ملی، کارگاه تخصصی الزامات پدافند غیرعامل در راستای تاب آوری شهری در برابر مخاطرات گسل ها و وقوع زلزله روز یکشنبه با حضور علی بیت اللهی دبیر کارگروه زلزله کشور و جمعی از مهندسان در اداره راه و شهرسازی استان قزوین برگزار شد.

محمد افشار در این همایش اظهارداشت: پیگیر اجرای مبحث ۲۱ در کشور هستیم و استان قزوین به عنوان پایلوت و مرجع اجرای این طرح شناخته شد اما این کار دو سال متوقف بود که باید عملیاتی شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین تصریح کرد: در شرایطی که حوادث طبیعی را داریم باید مخاطرات و تهدیدات را جدی بگیریم و ضمن شناسایی تهدید این حوزه برای مقابله با آنها اقدام کنیم.

وی بیان کرد: فن آوری و تکنولوژی که تغییر می کند شاهد تحول در ابزار دفاعی هم هستیم لذا اگر بخواهیم دفاع موثر داشته باشیم باید یک گام از تهدید جلو باشیم و ضمن مسلح شدن به دانش و ابزار روز برای کاهش آسیب ها اقدام علمی کنیم.

افشار اظهارداشت: یک مشکل که در بخش فنی  و مهندسی داریم این است که باید مردم را آگاه کنیم و با کالبد آشنا باشیم و در این میان دارایی ها شامل ساختمان، دیتا، نیروی انسانی در این ردیف اهمیت دارد و پدافند کالبدی هم مهم است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین یادآورشد: در دانشگاهها بحث تهدید شناسی وجود ندارد و در پدافند فنی و مهندسی تلاش می کنیم به موضوع تهدید شناسی توجه شود.

وی اضافه کرد: پیش نیاز پدافند غیرعامل توجه به زیرساخت است و باید امنیت را جدی بگیریم و از خود بپرسیم آیا مثلا ساختمان مجلس در پایتخت و استانداری قزوین در برابر حوادث تروریستی امنیت لازم را دارد یا باید برای آن تدبیر کنیم.
 
افشار اظهارداشت: هنوز مباحث مربوط به اقتصاد مقاومتی و تحریم در دانشگاهها تدریس نمی شود لذا در مراکز آموزش عالی نه نظریه و نه تحلیل داریم در حالی که در دانشگاهها باید الزامات پدافندی آموزش داده شود و برای مقابله با این تهدید و کاهش آثار مخرب آن در همه سطوح آمادگی داشته باشیم.
 
وی بیان کرد: در استان تلاش شده است تا قابلیت ها و ظرفیت هایی ایجاد شود که در این میان 6 شرکت اعلام آمادگی کرده و در حوزه پدافند غیرعامل ورود کرده اند تا برای تامین زیرساخت ها مشارکت کنند.

افشار داشتن پیوست پدافند عیرعامل را در طرح ها ضروری دانست و افزود: توجه به طراحی اولیه، پدیدآوری، طراحی مفهومی ضروری است و باظرفیتی که در حوزه فنی و مهندسی داریم باید پدافند کالبدی را اجرایی کنیم.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر