۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۴۸۱۸
مقامات بهداشتی در امریکا به مردم هشدار داده اند که از مصرف کاهو خودداری کنند، زیرا ممکن است با این کار به اسهال و مسمومیت دچار شوند.
به گزارش پایداری ملی، مرکز جلوگیری و کنترل از بیماری های آمریکا روز گذشته بیانیه ای صادر کرد و از مردم خواست تا دیگر کاهوهایی را که در منطقه سالیناس کالیفرنیا کشت شده و وارد بازار شده اند را خریداری و مصرف نکنند.

بررسی ها نشان می دهد کادوهای کشت شده در این منطقه آلوده به باکتری اشریشیا کلی هستند که اگر چه اکثر گونه های آن بی آزار هستند، اما برخی از انواع آن می توانند موجب ابتلا به مسمومیت غذایی و اسهال شوند.

شایعترین عامل این عفونت متوجه دستگاه ادراری است که حدود ۹۰ درصد عفونت‌های ادراری در زنان جوان را به خود اختصاص می‌دهد. علائم بالینی این عفونت به صورت تکرر ادرار، سوزش ادراری، خون در ادرار و چرک در ادرار است.این باکتری سه آنزیم دارد که ژن های سازنده آن را کنار هم قرار می دهند و توسط یک بخش تنظیمی بیان می شوند.

تا به حال علائم مسمومیت ناشی از مصرف این کاهوها در 40 نفر در 16 ایالت آمریکا مشاهده شده و از میان این افراد 28 نفر در بیمارستان بستری شده و 5 نفر هم با عفونت جدی کلیوی مواجه شده اند. البته تا به حال این مشکل منجر به مرگ هیچ فردی نشده است.

تا به حال بیش از ۳۴ هزار کیلوگرم از محصولات زراعی این بخش از آمریکا که توسط شرکت میسابی عرضه شده‌اند به علت نگرانی در مورد بیماری زا بودن آنها جمع آوری شده اند.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر