۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۵۴۷۷۶
مصباحی‌ مقدم:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بررسی«پالرمو» از نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام کان‌لم‌یکن است.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره وضعیت لوایح «پالرمو» و CFT در مجمع تشخیص، گفت: با توجه به اینکه مهلت یکساله مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره بررسی انطباق «پالرمو» با مصالح کشور پایان یافته، عملا بررسی آن کان‌لم‌یکن بوده است.

وی افزود: درباره CFT هنوز مهلت مجمع تشخیص مصلحت نظام پایان نیافته است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در شرایطی که کشور تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد، پیوستن به چنین کنوانسیون‌هایی یک خودتحریمی است و در شرایطی که آمریکا به دنبال محدود کردن مناسبات مالی کشور است، شفاف کردن آن برای موسساتی چون FATF به نفع کشور نیست.

مصباحی مقدم در واکنش به موضع گیری غلامرضا انصاری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه که نسبت به ایجاد بحران مالی و بانکی برای کشور در صورت عدم تصویب دو لایحه از مجموع لوایح چهارگانه هشدار داده بود، گفت: در نهادی چون FATF اصل بر اجماع است و برای اینکه یک کشور در لیست سیاه وارد شود، باید همه اعضا موافق باشند.

وی بیان کرد: اصلا چنین مکانیسمی که FATF در بهمن ماه جاری بدون بررسی وضعیت ایران، کشورمان را وارد لیست سیاه کند شناخته شده نیست و مواضع معاون وزارت امور خارجه درست نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد اینکه وزارت امور خارجه تاکید می‌کند که برخی کشورهای دوست، ایران را برای پیوستن به FATF تشویق می‌کنند، اظهار داشت: چنین مباحثی از سوی وزارت امور خارجه در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز مطرح شده ولی اطمینان‌آور نبوده است.

مصباحی مقدم همچنین درباره سخنان اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور درباره تصویب لوایح در شورای سران قوا و اینکه آیا مجمع در مقابل این سخنان اقدامی انجام داده است نیز گفت: مجمع بنای برخورد با آقای جهانگیری را نداشته و ندارد.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر