۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
کد خبر: ۵۴۷۵۰
نقشه گوگل از روز گذشته تمامی شریان‌های مهم و اصلی تهران را با علامت قرمز و مسدود نشان می‌دهد، نکته‌ای که در قیاس با نقشه تهران کاملا اشتباه است.
احتمالا شما هم روز گذشته و حتی امروز صبح تصاویری از نقشه گوگل را دیده‌اید که بسیاری از مسیرهای تهران را با علامت ورود ممنوع نشان می‌دهد که حکایت از مسدود بودن بسیاری از شریان‌های اصلی شهر دارد.

اما اگر نقشه ترافیکی شهر تهران را بررسی کنید، با واقعیت عجیبی روبرو می‌شوید! در حالی‌که خیلی از ما به برنامه «گوگل‌مپس» اعتماد داریم و با نشان‌گذاری کردن مکان‌های مختلف بسیاری از مسیرها را بر اساس گفته‌های آن می‌رویم، نشان داد که اتفاقا در شرایط ویژه خوب می‌تواند شیطنت کند!

این برنامه هم عصر روز شنبه ۲۵ آبان و هم صبح روز یکشنبه ۲۶ آبان با نشان دادن مسدود بودن بیشتر خیابان‌های تهران از شلوغی خبر می‌داد و همین امر باعث سردرگمی برخی از شهروندان شد. نکته جالب توجه این است که بسیاری از میان همین راه‌های به ظاهر قرمز و مسدود مسیر خودشان را طی کردند، مسافت‌هایی که اتفاقا اصلا هم شلوغ نبودند!

این معابر به دلیل برف و یخبندان و هم تجمع معترضین به اصلاح قیمت بنزین مسدود شده بود، از غروب روز گذشته بازگشایی شده‌اند و هیچ مشکلی در رفت و آمد شهروندان وجود ندارد که این را نقشه‌های شهری هم به وضوح نشان می‌دهند.

این اشتباه بزرگ و البته ادامه‌دار گوگل را به دو شکل می‌توان توجیه کرد؛ یا اینکه واقعا اختلال در اینترنت باعث این اتفاق شده یا برنامه به شکلی غرض‌ورزانه و از روی عمد بسیاری از شریان‌های اصلی را مسدود نشان می‌داده است که در این صورت با در نظر گرفتن اینکه برنامه‌های مسیریاب داخلی داریم، استفاده از آن‌ها منطقی‌تر به نظر می‌رسد.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر