۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
کد خبر: ۵۴۷۲۲
با حضور مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی برگزار شد
نشست تخصصی باشگاه دانشجویان فعال در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، نشست تخصصی باشگاه دانشجویان فعال در زمینه محیط زیست و منابع طبیعی با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، دکتر بهرامی رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی، کارکنان اداره کل پدافند غیرعامل و جمعی از دانشجویان فعال در زمینه محیط زیست در سالن جلسات دانشگاه پیام نور اراک برگزار شد.

در ابتدای جلسه، فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل استان به نقش پدافند غیرعامل در جهت ارتقا امنیت در سطح جامعه و مردم اشاره کرد و گفت: تهدیدات موجود در سطح جامعه بسیار خطرساز بوده و آموزش راهکارهای مقابله با این تهدیدات باید در دستور کار تمام اقشار جامعه به‌ویژه فعالان و انجمن های خودجوش قرارگیرد. در ادامه جلسه فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل با اشاره به حوزه پدافند زیستی و سایبری گفت: وجود چنین انجمن‌هایی با توجه به اینکه رسالت و اهداف خود کمک به فرهنگ جامعه است و همچنین اقدامات لازم در جهت ترویج فرهنگ عمومی در سطح مردم را انجام می‌دهند، بایستی موضوعاتی که زمینه‌ساز تهدیدهای فناورپایه در حوزه‌های زیستی و سایبری می‌شوند مورد اهمیت قرار گرفته و در ارتقای سطح علم و آشنایی با چنین تهدیداتی تلاش و کوشش شود.

همچنین فراهانی گفت: گستره تهدیدات هم از نظر ماهیت هم از نظر شدت و اندازه با گذشته تفاوت های زیادی داشته و دلیل آن هم رشد فناوری و تکنولوژی است و این تهدیدات روز به روز بر پیچیدگی آنها اضافه می‌شود، به همین جهت برای مقابله با این تهدیدات باید مهارت‌های لازم را با برگزاری جلسات و کارگاه های آموزشی کسب کرده و از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها در حوزه تحقیق و پژوهش استفاده کرد. در ادامه رئیس مرکز اورژانس مباحثی را پیرامون تهدیدات زیست محیطی مطرح کرد.

در پایان جلسه نیز مدیرکل پدافند غیرعامل به سؤالات دانشجویان حاضر در جلسه پاسخ دادند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر