۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۴۷۱۸
شهردار شاهرود خبر داد
شهردار شاهرود ضمن بیان اینکه آمادگی مقابله با مخاطرات شیمیایی در مجموعه آتش‌نشانی این شهر وجود دارد، گفت: این مجموعه با ۷۰ نیرو آماده انجام‌وظیفه در رویدادهای مختلف است.
به گزارش پایداری ملی، محسن احمدی صبح چهارشنبه در آئین گشایش نخستین همایش پدافند غیرعامل شیمیایی کشور که به میزبانی دانشگاه صنعتی شاهرود برگزار شد، بخشی از کار آتش‌نشانی را با راهبردهای پدافند غیرعامل شیمیایی مشترک دانست و ابراز داشت: بزرگ‌ترین پدافند غیرعامل این است که بتوانیم در برابر همه انواع تهدیدات بتوانیم از مردم حمایت کرده و مخاطرات و تلفات را کاهش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت مناسب موجود در بدنه آتش‌نشانی شاهرود ازلحاظ نیروی جسمانی و همچنین آموزش افراد متخصص، افزود: در این راستا مجموعه آتش‌نشانی و امداد و نجات شاهرود با داشتن ۷۰ نیروی مستعد، آمادگی دارد تا در برابر تهدیدات ایستادگی کند.

شهردار شاهرود بابیان اینکه برای مصون‌سازی کشور در برابر انواع تهدیدها، رشد، پیشرفت و توسعه همه‌جانبه بنای مستحکم نیاز خواهد بود، تأکید کرد: درست است که آمادگی در بدنه آتش‌نشانی برای مخاطرات و تهدیدات وجود دارد اما از سازمان پدافند غیرعامل انتظار می‌رود تجهیزات لازم و مختص به مقابله با تهدیدات شیمیایی را در اختیار شهرداری شاهرود قرار دهد.

احمدی بابیان اینکه شاهرود نیازمند توجه ویژه مسئولان است، گفت: یکی از مسائلی که در شاهرود باید به آن توجه کرد محل قرارگیری آن در کریدور شمال شرق کشور و درنتیجه تردد روزانه صدها خودرو است که برخی‌شان ترانزیت مواد شیمیایی را بر عهده‌دارند که این امر نشان می‌دهد ما نه‌تنها در زمان جنگ بلکه در شرایط عادی هم باید مخاطرات شیمیایی را مهم بدانیم.

وی افزود: از سوی دیگر شاهرود را می‌توان به‌نوعی قطب کشاورزی دانست که این امر سبب شده تا سموم کشاورزی بسیاری در این شهر جابجا شود که در این راستا نیز باید تأکید و توجه ویژه‌ای را لحاظ کرد.

شهردار شاهرود بابیان اینکه امیدواریم اقدامات تأمینی و همچنین پیشگیرانه زمینه بازدارندگی کشور را از انواع تهدیدات به همراه داشته باشد، تأکید کرد: باید تلاش کنیم تا بستر جامعه را به سمت ایمن‌سازی پیش ببریم که در این راه استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشگاهی، مهم است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر