۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۵۴۷۰۳
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت:
مهدی صادقی نیارکی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه پدافند غیرعامل و چهاردهمین نمایشگاه خودرو در جمع خبرنگاران با اشاره به نمایش خوداتکایی داخلی در این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه ها دستاوردهای بومی و دانشی است که شرکت های داخلی برای آن برنامه ریزی کرده اند و به آن دست یافته اند.
به گزارش پایداری ملی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با اشاره به برگزاری ۲میز تخصصی در حوزه توسعه داخلی سازی در صنعت خودرو و برنامه ریزی برای برگزاری میز سوم تعمیق ساخت داخل در این صنعت گفت: در سایر حوزه ها نیز برای توسعه ساخت داخل برنامه ریزی کرده و دستاوردهای مثبتی را برای کشور و صنعت به ارمغان آورده است.

صادقی نیارکی با اشاره به اینکه میزهای ساخت داخل در بخش برق الکترونیک ، ماشین سازی و تجهیزات و... تا پایان سال برگزار خواهد شد، تصریح کرد: در تمامی صنایع شوق و عرق داخلی سازی و عزمی که برای مقابله با تحریم ها وجود دارد،ستودنی است.

وی دربخش دیگری از صحبت هایش با اشاره به دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و عرضه آنها در دو نمایشگاه پدافند غیرعامل و قطعات خودرو توضیح داد: افزایش عمق ساخت داخل تنها منوط به ساخت تجهیزات نیست بلکه نرم افزار را هم شامل می شود، صنایع دانش بنیان ، دانش فنی و نرم افزارهای افزایش ضریب ایمنی می توانند امنیت همه صنایع را تامین کنند.

وی گفت:صنعت خودرو ۱۲درصد ارزش افزوده بخش صنعت و اشتغال ۶۰۰ هزار نفری را به طور مستقیم به خود اختصاص داده است،از این رو‌صنعت خودرو جز صنایع پیشران و اقتصادی کشور است.

او با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه خودرو گفت:از هزار و ۲۰۰ شرکت قطعه ساز فعال خودرو بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه حضور دارند و آن حاکی از اهمیت این نمایشگاه و صنعت خودرو است.همچنین نزدیک به ۸۰ شرکت خارجی که اخرین دستاوردهای خود رامعرفی می کنند، حضور دارند.

منبع:  پایگاه اطلاع رسانی دولت 
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر