۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۵۴۶۹۹
مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور:
مدیرکل امور مرزی و پدافند غیر عامل گفت: تعامل بین استان‌ها و دستگاه‌ها یکی از خلاءهایی است که در حوزه سیاست پدافند غیرعامل و اجرا شاهد هستیم.
به گزارش پایداری ملی و به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، چهارمین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل و حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی (CIP)، صبح امروز، با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، حسین قاسمی مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور و جمعی از کارشناسان و مدیران حوزه پدافند غیرعامل در تالار وزارت کشور برگزار شد.

حسین قاسمی مدیرکل امور مرزی و پدافند غیرعامل وزارت کشور با تشکر از برگزاری چهارمین همایش پدافند با همکاری وزارت کشور گفت: اولین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در سال 95 برگزار شد و با برگزاری این کنفرانس تعامل خوبی میان جامعه علمی کشور و سازمان پدافند غیرعامل به وجود آمد. این همکاری ها و تعاملات میان دستگاه های مختلف در کشور تسری یافت و دستگاه های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل و بررسی تخصصی این موضوعات فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور با بیان اینکه در حال حاضر هماهنگی میان سیاست ها و راهبردها در حوزه پدافند غیرعامل تا لایه شهرستان ها و بخشداری ها استمرار یافته است، گفت: در حال حاضر ساختار پدافند غیرعامل در وزارت کشور به گونه ای است که در استانداری ها، فرمانداری ها و ادارات کل پدافند غیرعامل تحت عناوینی همچون ستاد مدیریت بحران فعال هستند.

وی ادامه داد: در بحث سیاستگذاری و اجرا نیز هماهنگی های خوبی از سطوح بالا به پایین انجام شده است؛ در واقع سیاست ها و راهبردها یکی از اتفاقات خوبی بود که در جریان این همایش میان دستگاه های گوناگون ایجاد شد.

قاسمی با اشاره به آفت جزیره ای عمل کردن در میان دستگاه ها و نهادهای مختلف خاطرنشان کرد: در جریان این همایش ها از سال 95 تاکنون شاهد انتقال تجارب، هم افزایی و هماهنگی در پیشبرد سیاست ها هستیم که همواره مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است.

مدیر کل امور مرزی وزارت کشور خاطرنشان کرد: هر ساله در پایان این همایش استان برتر در حوزه پدافند غیرعامل مورد تقدیر قرار می گیرد. این انتخاب بر اساس شاخص‌هایی است که در این زمینه طراحی شده است.

وی گفت: یکی از مولفه های ویژه این کنفرانس برقراری تعامل بود و در طول سال 95 تا 98 تعامل میان دستگاهی در قالب شورای راهبردی کنفرانس با حضور 15 وزارتخانه و هفت نهاد حاکمیتی ایجاد شده است و شاهد همفکری میان متخصصان در قالب جلسات و کمیته های علمی و کاربردی هستیم که در نهایت منجر به تدوین مقالاتی با موضوعات محوری در این کنفرانس شده است.

قاسمی بیان کرد: از زمان برگزاری کنفرانس امسال تا سال آینده بازخوردها مورد بررسی قرار می‌گیرد و مسیری که کنفرانس باید طی کند، تبیین می‌شود.

 دبیر همایش ملی پدافند غیرعامل یادآور شد: در سال 95 محور اصلی کنفرانس پیشرفت پایدار بود و در سال 96 محور آن مردم محوری عنوان شد. برنامه ریزی مشارکتی نیز محور پدافند غیرعامل در سال 97 عنوان شد. در حوزه انرژی و اقتصاد و اقلیم نیز بحث هایی مطرح شد و امسال موضوع زیرساخت های حیاتی محور اصلی این همایش است.

مدیرکل امور مرزی وزارت کشور گفت: حفاظت از زیرساخت های حیاتی که جزو دارایی های اصلی نظام هستند از راهبردهایی است که باید ارتقا یافته و مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به طراحی وب سایت پدافند غیرعامل اظهار کرد: مطالب علمی و موضوعاتی که در حوزه پدافند غیرعامل در کنفرانس ها مطرح می شود، به صورت آرشیو در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار می گیرد.

قاسمی اظهار کرد: پس از اتمام این کنفرانس کمیته ارزیابی محتوای آن را بررسی و بازخوردها را مورد توجه قرار می دهد و این بازخوردها در کمیته ارزیابی محتوا مورد بررسی و برنامه ریزی قرار می‌گیرد تا در کنفرانس بعدی با توجه به شناخت از نقاط ضعف، نقاط قوت تقویت شود و در کنفرانس بعدی محتوای با کیفیت تری دنبال شود.

وی گفت: از سال 95 تاکنون 170 کارگاه آموزشی پیشنهاد و 20 کارگاه برگزار شده و 16 نشست نیز در این زمینه انجام شده است. همچنین کتاب قوانین و مقررات غیرعامل نیز تدوین و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر