۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۵۴۶۹۲
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان هدف اصلی پدافند غیرعامل را مصون سازی زیرساخت ها و حفظ جان مردم برشمرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان در رزمایش و تمرین عملیاتی سطح A شرکت گاز استان سمنان که غلامرضا بهمن نیا رئیس امور بهداشت، ایمنی، محیط زیست، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم حضور داشت، هدف اصلی پدافند غیرعامل را مصون سازی زیرساخت ها و حفظ جان مردم برشمرد.

ایرج کارخائی گفت: انجام مانورها و رزمایش های مختلف در سطح استان به ما کمک می کند تا در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی خود راه همواره آماده نگه داشته و باید در این راه از الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل نیز استفاده کنیم تا بتوانیم بیشترین آمادگی را در برابر حوادث به دست آوریم.

وی همچنین افزود: در سال‌های اخیر ساختارهای منظم برای پدافند غیرعامل به وجود آمده است زیرا حفاظت از دستاوردهای فرهنگی،‌ اقتصادی،‌ سیاسی و اجتماعی کشور، به عهده پدافند غیرعامل است وزیرساخت های هر جامعه محور و پایه خدمات رسانی به مردم محسوب می شوند و شرکت گاز یکی از زیرساخت های مهم در استان در امر خدمات رسانی به مردم است که نیاز است همواره مصون سازی و مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری گفت: براورد تهدیدات ، شناسایی نقاط آسیب پذیر ، طبقه بندی مراکز ثقل ،کاهش آسیب پذیری به اماکن و تجهیزات و تأسیسات مختلف ، حفاظت از سرمایه های ملی و استانی ، افزایش آستانه مقاومت در برابر تهدیدات از اهداف بلند حوزه پدافند غیر عامل در سطح استان می باشد که در راستای سیاست های بازدارندگی می طلبد همه دستگاه ها در تحقق آن ها همکاری و مساعدت داشته باشند.

سپس بهمن نیا رئیس امورHSEشرکت ملی گاز ایران، ارتقاء سطح پایداری و تاب آوری شرکت گاز را از مهمترین ضرورتهای اجرای تمرینهای عملیات در شرایط اضطراری برشمرد و ابراز امیدواری کرد برگزاری موفق این تمرین گام برجسته ای از سوی شرکت گاز استان سمنان در این زمینه باشد.

مدیرعامل شرکت گاز سمنان در این مراسم گفت: سه اصل، آمادگی‌های قبل از بحران، حین بحران و پس از بحران در شرایط اضطراری مهم هستند گفت: زمانی می‌توانیم ادعا کنیم که سیستم مدیریت شرایط اضطراری را داریم که همه افراد سازمان در شرایط پیش، حین و پس از بحران بدانند که چه‌کاری باید انجام دهند و این امر محقق نخواهد شد مگر در سایه تمرین.

شریفی نژاد هدف اصلی اجرای این تمرین ارزیابی آمادگی کلیه کارکنان در شرایط اضطراری، ارزیابی تیم های واکنش و تجهیزات پشتیبانی مورد نیاز، تمرین و ارزیابی عملکرد تیم های خدماتی و امدادی داخل استان و تیمهای معین از سایر استان های تهران، قم،اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران ، گلستان و منطقه 3 عملیات انتقال گاز و ارزیابی عملکرد تیم های پدافندی بسیج شرکت گاز استان سمنان طراحی و اجرا شده است.

لازم به ذکر است این رزمایش در دوروز در سطح A توسط شرکت گاز استان و باهمکاری و پشتیبانی 8 استان دیگر (تهران ، قم، اصفهان، یزد، خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان) و مساعدت دستگاه­های امدادی، امنیتی و انتظامی، درمانی، شهرداری، فرمانداری­های سمنان و مهدیشهر در دو شهرستان سمنان و مهدیشهر اجرا شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر