۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۵۴۶۹۱
کمیته پدافند غیرعامل اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان ­سمنان با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان و اعضاء کمیته در محل سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شد.

کمیته پدافند غیرعامل اداره کل نوسازی توسعه وتجهیز مدارس سمنان با حضور مدیرکل پدافند غیر عامل استان سمنان و اعضاء کمیته در محل سالن جلسات اداره کل نوسازی مدارس استان برگزار شد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان در این جلسه گفت: مدارس مراکز مهم اموزشی و دانش آموزان سرمایه های کشور هستند و می بایست مدارس را با استفاده از الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل طراحی کرد تا در مواقع خطر کمترین آسیب به این مراکز دارای اهمیت بالا برسد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: در نظر گرفتن ضوابط پدافند غیرعامل در طراحی سبب می شود مدارس در برابر حوادث طبیعی و غیر طبیعی مصون مانده و به دانش آموزان آسیبی نرسد، همچنین می توان از مدارس به عنوان مکان های امن برای اسکان موقت نیز استفاده کرد.

وی افزود: اصول حفظ آمادگی و مقابله با تهدیدات از اولویت های پدافند غیرعامل می باشد که می توان با رعایت ضوابط پدافند غیرعامل ، داشتن دوره های آموزشی و انجام مانورها مدارس را دربرابر تهدیدات مختلف آماده کنیم و در این راستا اداره کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزشی و مانور اعلام می دارد.

در ادامه مهندس هژبری مدیرکل نوسازی مداری استان سمنان گفت: پیش بینی و پیشگیری ­از تهدیدات بسیار موثر است و موجب افزایش بازدارندگی کشور در برابر تهدیداتدشمن ­خواهد شد. 

وی پدافند غیرعامل را یکی از نقاط حساس کشور برشمرد و افزود: براساس­ تاکیدات مقام معظم رهبری ساز و کار اجرای پدافند غیر عامل در جامعه ایجاد شد و درسال­های اخیر پیشرفت های خوبی انجام پذیرفته که نیاز است بیش از گذشته به آن پرداخته وعملیاتی گردد.

وی افزود: اگر در حوزه پدافند غیرعامل خوب عمل کنیم قطعا هزینه ما در عرصه های مختلف در مقابل تهدیدات دشمن کمتر خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر