۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵
کد خبر: ۵۴۶۷۹
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیران کارگروه های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: پدافند غیرعامل اصل بسیار مهمی است که به پیشگیری می‌پردازد، مانند تقوا که انسان را از گناه پرهیز می‌دارد، پدافند غیرعامل کشور را از خطر و تهدیدات حفظ می‌کند.

به گزارش پایداری ملی، نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه سمنان در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری و دبیران کارگروه های تخصصی شورای پدافند غیرعامل استان سمنان گفت: پدافند غیر عامل اصل بسیار مهمی است که به پیشگیری میپردازد، مانند تقوا که انسان را از گناه پرهیز می دارد، پدافند غیرعامل کشور را از خطر و تهدیدات حفظ می کند.

آیت الله شاهچراغی به اهمیت فرهنگ سازی و افزایش آگاهی مردم با موضوع پدافند غیرعامل جهت همراهی مردم برای تحقق اهداف پدافند غیرعامل اشاره کردند و افزودند: آگاه سازی عموم مردم در مورد توانایی ها و پتانسیل های پدافند غیرعامل مهم است و مردم باید شناخت لازم را در مورد پدافند غیرعامل داشته باشند تا بتوانند فعالیت های انجام شده در باب پدافند غیرعامل را کاملا درک و احساس کنند و در این راستا می توان با مشارکت مردمی برنامه های پدافند غیرعامل را پیگیری کرد.

وی افزود: رعایت الزامات و ملاحظات پدافند غیرعامل بسیار مهم است چرا که پدافند غیرعامل علاوه بر مصون سازی کشور در برابر تهدیدات خارجی، دربرابر تهدیدات داخلی نیز از کشور محافظت می کند و این نکته بسیار مهم است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان به اهمیت وحدت و رضایت مردم در انجام کارها اشاره کرد و گفت: مسئله وحدت بسیار مهم است و در اسلام نیز بر آن تاکید شده، بنا براین مسئولین می بایست در انجام کلیه امور وحدت و همدلی را در نظر بگیرند تا بتوانند کارها را به بهترین شکل به پایان رسانند.

وی افزود: رضایت مندی مردم نیز باید همیشه در نظر مدیران قرار داشته باشد و باید مسئولین در انجام مسئولیت های خود به طور جدی به جلب رضایت مردم توجه داشته باشند چرا که نارضایتی مردم در کارها موجب مشکلات در انجام آن ها شده و ارزش نتیجه نهایی آن را ناچیز می کند و در این عرصه پدافند غیرعامل باید وارد صحنه شود و به عنوان یک حرکت پدافندی در جهت رضایت مندی مردم تلاش نماید.

امام جمعه سمنان همچنین حرکت در خط انبیاء، ائمه اطهار و ولایت فقیه را بسیار مهم دانست و گفت: حرکت در خط ولی فقیه در انجام همه کارها و فعالیت ها دارای اهمیت بسیار زیادی است و واجب است و همه ماباید تابع مقام معظم رهبری بوده چرا که ایشان هم روی مسئله پدافند غیرعامل تاکید جدی دارند و می بایست دستور ایشان به بهترین و دقیق ترین شکل عملیاتی شود و پدافند غیرعامل به صورت گسترده ، همه جانبه و به صورت بسیجی و جهادی در تمام سطوح و دستگاه ها اجرائی شود.

همچنین در این دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان مهمترین وظیفه و برنامه هفته پدافند غیرعامل را فرهنگ‌سازی و توسعه و گسترش فرهنگ پدافند برای عموم مردم برشمرد و افزود: اگر فرهنگ پدافند غیر عامل در عموم مردم به عنوان یک باور ترویج شود ما می‌توانیم از همیاری و همکاری عموم مردم در اجرای برنامه‌ها و وظایف پدافند غیرعامل کمک بگیریم و در آن صورت پدافند غیرعامل موفق تر به پیش خواهد رفت.

ایرج­کارخائی همچنین به تاکیدات و منویات مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل اشاره داشت و افزود: مقام معظم رهبری پرچمدار مقوله پدافند غیر عامل در کشور هستند و همواره به اجرای دقیق و مناسب پدافند غیرعامل و مصونیت کشور در مقابل تهدیدات دشمن تاکید دارند.

وی افزود: در سال های اخیر با تلاش‌های وافر در این حوزه اقدامات و دستاوردهای بزرگی در مصون سازی زیرساخت حیاتی، حساس و مهم در کشور ورعایت الزامات و ملاحظات پدافندی در مقابل تهدیدات سایبری، زیستی و شیمیایی ایجاد شده که یک چتر پدافندی در مقابل اقدامات دشمنان خصوصاً استکبار جهانی ایجاد گردیده است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استان افزود: در سطح استان بیش از ۷۰ دستگاه اجرایی به ۱۷۰ دیزل برق اضطراری مجهز هستند که می‌توانند در شرایط خطر و بحران به عملکرد خودشان ادامه بدهند.

وی همچنین بر استفاده از توان مراکز علمی و دانشگاهی، تجهیز شهرداری سمنان به تجهیزات پدافندی اجرای بیش از ۵۰ درصد رشد طرح جامع پدافند غیرعامل استان و ایجاد الزامات امنیتی برای حفظ سلامت مردم در منابع و ذخایر آب آشامیدنی استان به عنوان فعالیت های پدافند غیرعامل تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر