۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۴۶۷۳
نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل در حالی امسال پرشورتر از سال‌های گذاشته برگزار می شود که از یک سو نمادی از کارکرد مثبت اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر پاسخ به تهدیداتی است که در حوزه تحریم‌ها شکل گرفته است.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، برای ششمین بار، فعالان حوزه تولید محصولات بومی پدافند غیرعامل در نمایشگاه بین‌المللی تهران حضور پیدا کرده‌اند تا دستاوردهای خود را در این حوزه به نمایش بگذارد. نمایشگاهی که با ارائه محصولات پدافند غیرعامل در حوزه‌های مختلف و معرفی محصولات دانش بنیان و همچنین دستاوردهایی در حوزه‌های پدافند سایبری، شیمیایی، پدافند زیستی و کالبدی و ... در ۱۲۵ غرفه برپا شده است.

به گفته سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در نمایشگاه امسال شرکت‌های دانش بنیان بیشترین حضور را دارند و بیش از ۲۰۰ محصول در حوزه پدافند غیرعامل در آن به نمایش درآمده است. محصولاتی بسیار باکیفیت و کاربردی که از یک سو نمادی از کارکرد مثبت اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر پاسخ به تهدیداتی است که در حوزه تحریم‌ها شکل گرفته است.

نمایشگاه امسال گسترده‌تر از سال‌های قبل است

امسال نمایشگاه ملی صنایع بومی پدافند غیرعامل گسترده تر از سال‌های قبل است و دستاوردها و محصولات مختلفی در حوزه پدافند مردم محور، پدافند اقتصادی، پدافند سایبری، پدافند شیمیایی، پدافند زیستی و پدافند پرتوی به نمایش گذاشته شده است. 

آخرین دستاورد‌های شرکت‌های داخلی در زمینه امنیت شبکه، امنیت زیرساخت‌ها و امنیت برنامه‌های کاربردی تلفن همراه از جمله توانمندی‌های عرضه شده حوزه پدافند غیرعامل در این نمایشگاه است. همچنین برخی محصولات نوآورانه همچون تجهیزات اطفاء حریق و تولید انواع واکسن‌های حیاتی مورد نیاز داخل کشور، مانند واکسن فلج اطفال و سرخک از جمله محصولاتی است که در این نمایشگاه عرضه شده است.

در حوزه‌های بیولوژیک نیز که اولویت سازمان پدافند غیرعامل کشور، صنایع تشخیصی است، نخستین آزمایشگاه سیار زیستی سطح 3 (BSL3)  که توسط صنایع دفاع برای اولین بار در کشور تولید شده است در این نمایشگاه در معرض بازدید علاقمندان قرار گرفته است.

اولویت‌های ششمین دوره نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل

اولویت ششمین دوره نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل که با همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود، ایجاد فرصتی است برای دیده‌شدن استعدادهای بومی کشور و معرفی محصولات آنها که امکان رقابت برابر در بازار را نیافته‌اند. 

ضمن اینکه معرفی محصولات به زیرساخت‌ها و دستگاه‌های اجرایی به منظور هم‌افزایی، به کارگیری و بهره‌مندی زیرساخت‌ها از این محصولات جزو اولویت‌های اجرایی این نمایشگاه است.

همچنین در مدت برگزاری نمایشگاه، همایش‌ها و کارگاه های آموزش تخصصی در حوزه های مختلف پدافند غیرعامل با ارائه گواهی آموزشی برگزار خواهد شد.

ششمین نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل در سالن‌های 11، 12 و 13، نمایشگاه بین اللملی تهران تا بیست و یکم آبان برپا و آماده بازدید علاقمندان است.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر