۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰
کد خبر: ۵۴۶۶۵
مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی:
محمدباقر آقایی مدیرکل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، در مورد اهمیت پدافند غیرعامل برای نمازگزاران سخنرانی کرد.

به گزارش پایداری ملی، مدیرکل پدافند غیرعامل استان در ابتدا با عرض تسلیت به خانواده‌ قربانیان زلزله بامداد جمعه استان، از وجود 49 تهدید طبیعی شناخته شده در دنیا خبرداد و افزود: 23 تهدید طبیعی از جمله زلزله هرلحظه امکان وقوع در استان را دارد که همواره باید آمادگی لازم برای مواجه با این نوع تهدیدات را داشته باشیم.

محمدباقر آقایی با بیان این‌که تهدیدات طبیعی دارای عنصر تشکیل دهنده ثابت بوده و انسان نقشی در آن ندارد، اظهار کرد: اما می‌توان با استفاده از علم و دانش و فناوری، دستورالعمل‌هایی ایجاد کرده و در مقابل این تهدیدات ایستادگی کرد.

وی در مورد تهدیدات غیرطبیعی، بیان کرد: انسان در ایجاد این نوع تهدیدات نقش داشته و بسیار پیچیده‌تر و خطرناکتر از نوع طبیعی است زیرا یک تفکر و انگیزه خصمانه در پشت این نوع تهدیدات وجود دارد و حوزه پدافندغیرعامل نیز وظیفه رصد و شناسایی تهدیدات غیر طبیعی را شامل می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان بااشاره به تاسیس دیرهنگام حوزه پدافندغیرعامل در کشور، گفت: با توجه به اهمیت این حوزه لازم است تا با همکاری همگانی و اقدام جهادی و علمی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارد، عقب افتادگی‌های خود را جبران کنیم.

آقایی با اشاره به برگزاری حدود 500 برنامه فراگیر در طول هفته پدافند غیرعامل در سطح استان، در خصوص دستاوردهای این اقدامات گفت: این برنامه‌ها یک درک و فهم مشترک بین دستگاه‌های اجرایی و آحاد مردم فراهم نمود تا بتوان آینده‌ای روشن را ترسیم کرد.

وی با بیان این‌که دین اسلام، جنگ افروزی و جنگ طلبی را ناپسند دانسته و دفاع از مردم را با ارزش می‌خواند، افزود: مسلمانان با جنگ و کشتار، از بین رفتن انسان‌های بی گناه و اشغال سرزمین‌ دیگر کشورها مخالف بوده و از طرفی به هیچ کشوری نیز اجازه پایمال کردن حق مسلمانان را نمی دهد.

دبیر شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به تاثیرگذاری جنگ در طول تاریخ، اظهار کرد: با نگاه به تاریخ 5000 ساله تمدن مشاهده می‌کنیم که 14 هزار جنگ رخ داده بطوری که پنج میلیارد نفر تلفات جانی داشته که بیشتر این تعداد را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند. لذا، تهدیدات و جنگ همیشه بوده و خواهد بود و ما باید همواره آماده دفاع باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی با بیان این‌که امروزه تهدیدات از مرزها گذشته و به داخل شهرها و خانه‌ها وارد شده است، گفت: پدافند غیرعامل تاکید دارد تا آحاد مردم و خانواده‌ها الزامات و اصول آنرا را رعایت کنند، زیرا اعتقاد داریم پدافند غیرعامل بدون حضور و مشارکت مردم فراگیر نمی‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر