۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۵۴۶۵۲
معاون معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور مطرح کرد:
همایش یک روزه پدافند غیرعامل با حضور معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیر عامل کشور و تعدادی از مسئولین استانی در سالن رازی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
دکتر محمد کریمی‌نیا معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور، که در این همایش به عنوان مهمان ویژه حضور یافته بود اظهار کرد: نزدیک به ۶۰۰ ماده شیمیایی در بیمارستان‌های کشور وجود دارند، که این موارد باید شناسایی و به آنها توجه شود.

وی با اشاره به دیگر تهدیدهای طبیعی و عامدانه در حوزه پدافند غیرعامل گفت: به عنوان مثال قوانین سلامت کشور بیش از نیم قرن است که تدوین شده و اولین قانون در مورد حسابداری در دهه 30 نوشته شده و هنوز معتبر است.

معاون بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل کشور خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساختی نیز  25  استان در حادثه سیل اخیر تحت تاثیر قرار گرفته و یکهزار واحد درمانی آسیب دیده و 100 خانه بهداشت یک طبقه نیز به دلیل نداشتن ساختار محکم و استاندارد، در حادثه زلزله سرپل ذهاب تخریب شدند.

وی با تاکید بر ایجاد و افزایش تاب آوری در حوزه پدافند غیرعامل گفت: به عنوان مثال، برق کشور ما به شدت مورد تهدید حملات دشمن است. آیا زیرساخت‌های ما برای قطع برق آمادگی دارند؟

وی با اشاره به تهدیدهای پرتویی به عنوان یکی از محورهای پدافند غیرعامل بیان کرد: هر استان و شهری با وجود داشتن مراکز متعدد رادیوگرافی، طب هسته ای و ... در معرض تهدیدات پرتوی است که در صورت عدم دقت در نگهداری و مراقبت، می تواند خطرساز باشد.

وی متذکر شد: با توجه به افزایش تنوع تهدیدات، پدافند غیر عامل یکی از بحث‌های بسیار مهمی است که بر دفاع غیرمسلحانه تاکید دارد.

دکتر کریمی نیا تاکید کرد: توأم شدن خطر تهدید و آسیب پذیری باعث ایجاد اختلال، آسیب و از کار افتادن یا نابودی یک سیستم می‌شود که در پدافند غیرعامل نیز مورد توجه است.

علیار راستگو در همایش پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی تبریز، با تاکید بر ضرورت انجام اقدامات به منظور کاهش آسیب‌پذیری، گفت: هدف پدافند غیرعامل این ست که به هنگام بروز مشکل و تهدید، جامعه با کمترین آسیب مواجه شده و فعالیت‌های مردم دچار اختلال نشود.

وی با اشاره به اقدامات خوبی که در 1۰ سال اخیر در حوزه پدافند غیرعامل در کشور انجام شده است، بیان کرد: این در حالی است که برخی از کشورها اقدامات خود را از دهه 1980 آغاز کرده‌اند.

معاون استاندار آذربایجان ‌شرقی همچنین از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تبریز در حوزه پدافند غیرعامل قدردانی کرد و گفت: ساخت دو بیمارستان بزرگ در شهرک خاوران تبریز از نظر پدافند غیرعامل بسیار مهم و حیاتی است.

وی افزود: با افتتاح این بیمارستان‌ها بار ترافیکی مرکز شهر کاهش یافته و کمیت و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی نیز افزایش خواهد یافت.

به گفته راستگو به طور جدی پیگیر مسائل مربوط به پدافند غیرعامل در کلانشهر تبریز هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر