۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۴۶۴۸
همایش جنگ نرم و پدافند غیرعامل در حوزه سلامت در سالن ابن سینا دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد برگزار شد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری در این همایش با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل در حوزه سلامت افزود: دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه خدمات ‌رسان است و علاوه بر اینکه باید در مواقع بحرانی خسارت‌های جانی و روحی را مدیریت کند، باید خود را نیز سرپا نگه دارد از همین رو دارای رسالت مضاعفی است
.

وی، تاب‌آوری به موقع در مواجهه با بحران‌ها و بلایا را نیازمند برنامه‌ریزی علمی دانست و عنوان کرد: توصیف و تحلیل از امکانات موجود، شناسایی دقیق تهدیدات، ایجاد آمادگی و تجهیز امکانات و منابع موردنیاز از دیگر الزامات پدافند غیرعامل در حوزه سلامت به شمار می‌رود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعتمادآفرینی در جامعه را مهمترین عامل مهار بحران‌ها دانست و گفت: آموزش، پیشگیری و برنامهریزی دقیق از دیگر راهکارهای لازم در این حوزه به شمار می‌رود.

در ادامه دکتر سهیل نصوحی افزود: هر حادثه وسیعی که فاجعه به شمار آید باید متولی مشخصی برای برنامه‌ریزی و چگونگی مواجهه با آن حادثه داشته باشد و متولی آن در کشور سازمان پدافندغیرعامل تعیین شده است.
وی گفت: هنوز برخی مسئولان به حساسیت موضوع پدافندغیرعامل به عنوان یک رسالت پی نبرده و وظایفی که در این حوزه برعهده دارند را انجام نمی‌دهند که همین عامل سبب می‌شود تا وحدت رویه در مدیریت بحران‌ها و حوادث دسته‌جمعی با اختلال همراه شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر