۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۴۶۰۷
همایش پدافند غیر عامل با محوریت "پدافند اقتصادی" و "پدافند زیستی و سلامت غذایی" با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و اداره کل پدافند غیر عامل کرمانشاه برگزار شد.
سینا مظفری

به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این همایش که به مناسبت هفته پدافند غیر عامل و با حضور مهندس جلالی معاون صنایع سازمان پدافند غیر عامل کشور، دکتر حاتمی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار، رنجبر فرماندار و مرتضوی، مدیر کل پدافند غیر عامل، دکتر امینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه و همچنین جمعی از اساتید و دانشجویان علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد، مباحثی همچون رابطه پدافند غیر عامل با سلامت غذایی مردم و همچنین اقتصاد مطرح شد.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری کرمانشاه در ادامه همایش گفت:عرصه پدافند غیر عامل عرصه بسیار متنوعی است که در بر گیرنده تمام اجزا و دستگاههای دولتی و خصوصی کشور است. با توجه به پیشرفت علوم و پیچیدگی هایی که در علوم پایه ایجاد شده شناخت بیشتر تهدیدات ناشی از این علومنیازمند استفاده و مشارکت تحقیقاتی و پژوهش های دانشگاهی است و ما از همکاری خوب و مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه که در این عرصه بسیار فعال و پویا هستند استقبال می کنیم.

غلامرضا مرتضوی در مورد جایگاه دانشگاه ها در پدافند غیر عامل گفت:دانشگاه آزاد اسلامی هم در عرصه پژوهش و هم در تحقیقات جزو دانشگاه های برتر کشور است و مطمئنم که در حوزه پدافند غیر عامل هم موفق عمل خواهد کرد و ما در استانداری کرمانشاه آمادگی داریم در قالب تفاهم نامه و سند مشخص با این دانشگاه وارد فعالیت و کار گروهی شویم.

وی افزود: استان کرمانشاه مرکز و قطب دامداری و کشاورزی در کشور است و باید در این زمینه با همکاری سایر موسسات و دانشگاه ها بتوانیم برنامه هایی مشخص و مدونی در راستای فعالیت های راهبردی از طریق سازمان پدافند غیر عامل اجرا نماییم.

ایشان جایگاه اقتصاد در کشور را بسیار مهم ارزیابی و خاطر نشان کرد: در مورد اقتصاد مقام معظم رهبری از شرایط فعلی به عنوان جنگ اقتصادی یاد می کنند که در آن مردم هدف قرار گرفته اند و از آن به عنوان تروریست اقتصادی نیز یاد کرده اند.

در این همایش اساتیدی همچون دکتر نادر مهرگان،دکتر بهنام کامکار، دکتر احمد رجبی، دکتر علیرضا مرادی و دکتر سپیده قره یخه به سخنرانی پرداختند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر