۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۴۵۹۲
سرلشکر موسوی در مراسم سالروز ۱۳ آبان:
فرمانده کل ارتش گفت: هرگز زانو زدن در برابر دشمن بی‌رحم و ناجوانمرد و بوسه‌زدن بر پنجه‌ی گرگِ خونخوار، برای انقلاب و مردم دستاوردی نخواهد داشت.
به گزارش پایداری ملی، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم‌الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی، گفت: سیزدهم آبان، نمادی از سه رویداد تاریخی در سالهای ۴۳، ۵۷ و ۵۸ است که در هر سه حادثه، در یک طرف بازیگر اصلی و کارگردان آمریکاست و در مقابل آن رویکرد دینی و ملّی جوانان انقلابی، که در هر سه مقطع، همگرایی با رهبری واحد و همسویی با گفتمان دینی به محوریت حضرت امام (ره) مشهود است.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: هر سه رخداد، پیام و هدف مشترک استقلال‌خواهی و مبارزه با استکبار و نظام سلطه را تعقیب کرده است. تسخیر لانه جاسوسی آمریکا، با توجه به ابعاد و پیامدها و همچنین گستره‌ ملّی و جهانی آن، از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار است.

تسخیر لانه جاسوسی خفت آمریکا را به جهانیان نشان داد

وی اذعان کرد: این اقدام یکی از مهم‌ترین حرکت‌های خودجوش در تاریخ انقلاب‌های اصیل و مردمی جهان بود که از یک طرف ابهت پوشالی امپریالیسم آمریکا را در هم شکست و خفت و زبونی او را به جهانیان نشان داد و از سوی دیگر فریاد مظلومیت و آزادگی مردم مسلمان ایران را در پهنه گیتی طنین‌انداز کرد.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان روزی است که مردم این مرز و بوم به دنیا و تاریخ نشان دادند که با توکل به خدا و قدرت ایمان می‌توان در برابر هر قدرت استکباری و غیرخدایی ایستاد و پیروز شد.

فرمانده کل ارتش ابراز داشت: آنچه که باعث اقدام شجاعانه جوانان انقلابی در تسخیر لانه جاسوسی شد، اوّلاً عقبه ذهنی جامعه‌ی ایرانی از رفتارهای تحقیرآمیز و ضد مردمی آمریکا در وقایع تاریخی قبل از انقلاب، مانند کودتای ۲۸ مرداد، حمایت از رژیم منحوس پهلوی و چپاول منابع ملّی ایران، ادامه دشمنی‌ها با انقلاب اسلامی و ثانیاً بررسی رفتار آمریکا در کشورهای مختلف در طول ۱۰۰ سال گذشته بود.

آمریکا در بیش از ۶۰ کودتا و جنگ داخلی نقش داشته است

وی یادآور شد: آمریکا در بیش از ۶۰ کودتا و جنگ داخلی نقش داشته و ادامه فعالیت‌های مخرب و توطئه‌های آن‌ها در لانه جاسوسی به احتمال زیاد سرنوشتی شبیه ۶۰ کشور دیگر را برای ما رقم می‌زد.

امیر سرلشکر موسوی گفت: آمریکا که حامی و پشتیبان اصلی رژیم منحوس پهلوی بود و تمام توان و تلاش خود را برای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی به کار گرفته و ناکام شده بود؛ سفارتخانه خود را به پایگاهی برای طراحی و اجرای توطئه‌های گوناگون علیه انقلاب اسلامی تبدیل کرد، تا از این طریق بتواند انقلاب اسلامیِ مردم ایران را به شکست یا انحراف بکشاند. این بود که جوانان انقلابی ما رفتند و مرکز توطئه را تعطیل کردند.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: پیام ۱۳ آبان، آزادی و آزادگی ملّتی سرافراز و غیرتمند، در برابر قدرت‌های پوشالی و اوج آمریکاستیزی و نفرت نسبت به سیاست‌ها و جنایت‌های ضدبشری آمریکا در ایران و جهان است.

وی اذعان کرد: ۱۳ آبان به مستضعفان و مسلمانان عالم نشان داد که می‌توانند، در برابر غارتگران و چپاول‌گران و زورگویان متفرعن و زیاده طلب، راه مقاومت و ایستادگی را برگزینند و در این راه پیروز شوند.

هرگز نباید در برابر مستکبران سر تسلیم فرود آورد

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان یادآوری می‌کند که تسلیم فقط مختص ذات اقدس الهی است و هرگز نباید در برابر مستکبران و نظام سلطه سر تسلیم فرود آورد. مردم سرافراز ایران در ۱۳ آبان به جهان نشان دادند که دیوار ظلم و ستم، هر چند به ظاهر محکم باشد، شکستنی و فروریختنی است و با مقاومت و ایستادگی در راه حق می‌توان در مبارزه با ستمکاران پیروز شد و به اهداف عالی انسانی دست یافت. 

فرمانده کل ارتش یادآور شد: کارنامه سیاه دولت آمریکا پر است از ظلم و ستم و جنایت و نفرت در همه جای جهان؛ در مورد کشور عزیزِ ما ایران، جنایات بیشماری را مرتکب شده‌اند که احصاء آنها از حوصله این زمان خارج است.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب، دشمنی آمریکا با ملّت ایران ادامه پیدا کرده است؛ از حمایتِ گروههای سیاسی مخالف، حمله نظامی مستقیم، سازماندهی گروه‌های تروریستی، تحریک و حمایت رژیم بعثی، حمله به نفتکش‌ها و سکوهای نفتی، هدف قراردادن هواپیمای مسافربری، تا اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملّت ایران، مسدود کردن دارایی‌های ایران، راه‌اندازی جنگ نرم علیه ایران تا طراحی و اجرای جنگ‌های نیابتی و دهها اقدام خبیثانه و جنایتکارانه دیگر علیه مردم ایران.

امیر سرلشکر موسوی تصریح کرد: سرکرده نظام سلطه یعنی آمریکای جهانخوار از هیچ اقدامی علیه ملت ایران فروگذار نکرده است، امّا به حول و قوه‌الهی و در پرتو رهبری‌های حکیمانه حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب‌اسلامی و بصیرت و آگاهی ملّت قهرمان ایران، همه توطئه‌ها با شکست مواجه شده و ایران سربلندِ اسلامی به مسیر خود ادامه می‌دهد.

فرمانده کل ارتش ابراز داشت: بحمدالله نهال انقلاب، امروز به شجره‌یِ طیبهِ تنومند و پرثمری تبدیل شده که سایه آن کل منطقه غرب آسیا را دربرگرفته و آثار و برکات این انقلاب‌ برای کشور؛ عزّت، پیشرفت، امنیت و آرامش به ارمغان آورده و برای منطقه الهام‌بخش و امیدآفرین بوده‌است. 

شیطان با سردمداری ترامپ با سرعت به سقوط نزدیک می‌شود

وی خاطرنشان کرد: امروز انقلاب ‌اسلامی و فریاد حق‌طلبی و عدالت‌خواهی ملّت بزرگ ایران در برابر استکبار جهانی، به برکت خون شهیدان و مجاهدت دلیرمردان و شیرزنان، از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته و ملّت‌های مستضعف و مسلمان را متوجه خود کرده است.   

امیر سرلشکر موسوی گفت: انقلاب اسلامی ایران به‌رغم خواست و باور دشمنان و مستکبران، چهل سالگی را پشت سرگذاشته و با سرعت گردنه‌های خطرناک را درنوردیده و مسیر پیشرفت و بالندگی را طی می‌کند. امروز انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران به بلندای اقتدار و عظمت دست یافته و در جایگاه تعیین‌کننده قرارگرفته است.

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: در پرتو الهام‌بخشی، استکبارستیزی و مقاومت اسلامی، شیطان رانده شده از منطقه، طعم تلخ شکست و سرخوردگی را چشیده و جایگاه خود را از دست داده و در مسیر افول با سردرمداری ترامپ با سرعت بیشتری به سقوط نزدیک می‌شود. 

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی یک چله‌ی پرچالش امّا پرافتخار را پشت سر گذاشته، بصورت اعجاب‌آور و بی‌سابقه‌ای از مجموعه‌ای از موانع و دشواری‌ها و مشکلات، که هر نظامی را از پادرمی‌آورد، با وفاداری کامل به آرمانها و ارزش‌ها و مقاومت، در برابر دشمنان با موفقیت عبور کرده و اینک وارد دومین گام برای ساخت تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی شده است.

امیر سرلشکر موسوی گفت: در آغاز فصل جدیدی از حیات طیبه انقلاب اسلامی و طلیعه گام دوم انقلاب، بر همگان بویژه جوانان عزیز لازم است، فراز و فرودهای گذشته را دقیق بشناسند و از رویدادهای گذشته درس بگیرند و با شناخت درست از آرمان‌ها و در مقابل آن دشمنی‌ها، گام‌های عزّت و پیشرفت را محکم‌تر و سریع‌تر بردارند، زیرا دشمن با جدیت به دنبال تحریف واقعیات و حقایق است و از همه ابزارهای شیطانی برای انحراف در مسیر انقلاب بهره می‌گیرد. 

دشمن از فتنه‌انگیزی ناامید نیست

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: ملّت ایران فتنه‌های زیادی را خنثی کرده و پشت سر گذاشته که بعضاً با خسارت‌هایی هم همراه بوده، دشمن دست از فتنه برنداشته است، از مقابله نظامی تقریباً ناامید شده، در جنگ اقتصادی به یأس رسیده و در آستانه شکست است، امّا از فتنه ناامید نیست، قطعاً بدانید فتنه‌ها در راه است. 

امیر سرلشکر موسوی گفت: ملّت ایران؛ جوانان عزیز؛ به خاطر داشته باشید که شیطان یک چهره ندارد، شیطان با لباس هفت‌رنگ و هفت وصله اغواگری می‌کند.

وی تاکید کرد: خواهران و برادران عزیز؛ دشمنی و عداوت آمریکا با ملّت ایران، نه به موضوع بخصوصی مثل موضوع هسته‌ای منحصر و نه قائم به شخص است، تضاد غرب و آمریکا با ایران یک تضاد راهبردی است نه تاکتیکی ، اختلاف بین نظام استکبار و جمهوری اسلامی ماهوی و محتوایی و ریشه‌ای است.

امیر سرلشکر موسوی افزود: آمریکا خود را در تقابل با اسلامِ ضداستکباری تعریف کرده و تقابل و حتّی به ظاهر تعاملشان با نظام در همه دوره‌های گذشته و حال و آینده به جهت خنثی‌سازی، براندازی یا انحراف نظام است. وَلایَزَالُونَ یُقَاتِلُونَکُم حَتَّی یَرُدُّوکُم عَنْ دِینِکُم إِنِ اسْتَطَاعُواْ  (آنها به دشمنی با ما ادامه خواهند داد، عقرب جراره‌ای که اقتضای طبیعتش همراه با کینه نیش زهرآگین است تا زیر پا له نشود و یا نیشش قیچی نشود از آزار دست برنخواهد داشت).

فرمانده کل ارتش گفت: بدون تردید یکی از مهم‌ترین رموز پیروزی انقلاب اسلامی و موفقیت در صحنه‌های مختلف، وجه استکبارستیزی، مبتنی بر بصیرت و انقلابی‌گری بوده است و قطعاً برای ادامه مسیر و پیروزی نهایی، این ویژگی می‌بایست حفظ و تقویت شود و شما جوانان عزیز در این راه نقش مهمی بر عهده دارید.

زانو زدن درمقابل دشمن دستاوردی برای انقلاب و مردم نخواهد داشت

وی خاطرنشان کرد: آموزه‌های دین مبین اسلام و تجربیات سال‌های گذشته نشان داده، هرگز زانو زدن در برابر دشمن بی‌رحم و ناجوانمرد و بوسه‌زدن بر پنجه‌ی گرگِ خونخوار، برای انقلاب و مردم دستاوردی نخواهد داشت و تنها راه تعالی، پیشرفت، عزّت و استقلال؛ حفظ روحیه انقلابی و دفاع از نظام انقلابی، مبتنی بر بصیرت و اطاعت از رهبری است.

امیر سرلشکر موسوی ابراز داشت: نظام سلطه برای ادامه استیلای شیطانی خود، تلاش می‌کند که گفتمان سازش را در قالب واژه‌های خاکستری به ملّت آزاده و حق‌طلب ایران تحمیل کند، امّا با پایداری و ایستادگی ملّت بزرگ ایران، امروز گفتمان مقاومت در سراسر منطقه گسترش یافته و به الگویی کارآمد در برابر نظام سلطه تبدیل شده است.

امکانات لازم برای پاسخ‌دهی به فشار دشمن را داریم

فرمانده کل ارتش تاکید کرد: تغییر رفتار ایران از اردیبهشت ۹۸ و اتّخاذ راهبرد مقاومت فعال باعث تغییر در محاسبات و رفتار نظام استکبار گردیده و عقلای آنها این پیام را درک کرده‌اند که دوران فشار با هزینه صفر به پایان‌رسیده و ایران برای پاسخ به فشارها، امکانات، اراده و اجماعِ لازم را دارد.

وی تصریح کرد: پیام این اجتماع، امروز در یک هزار نقطه کشور برای دشمن این است که ملّت ایران راهی را که آمده با قدرت ادامه خواهد داد.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: دشمن بداند، نسل جوان ایران هیچگاه از آرمان‌ها و ارزش‌های خود دست برنخواهد داشت و تا آخر ایستاده‌اند.

فرمانده کل ارتش یادآور شد: دشمن بداند که تحریم‌ها و تهدیدها و تزویرها و فتنه‌ها در اراده پولادین ملّت خلل ایجاد نخواهد کرد و این ملّت هرگز تسلیم زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌ها نخواهد شد.

وی ادامه داد: سردمداران شیطان صفت و جنایت‌پیشه مذبوحانه به دنبال فرار از شکست نباشند، این سنت الهی است، راهی است که فرعون‌ها و نمرودها و یزیدها و صدام‌ها رفته‌اند و سردمداران کاخ سیاه و رژیم صهیونیستی به زودی به اسلاف خود خواهند پیوست. 

امیر سرلشکر موسوی گفت: برخی از اندیشمندان غربی با ارائه شواهد و قرائن افول آمریکا را پیش‌بینی کرده اند و مقایسه ۲۰ سال پیش آمریکا با ۱۰ سال پیش و امروز در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی مؤید این پیش‌بینی است، امّا تکیه‌گاه و استدلال محکم ما وعده‌های الهی است، این وعده تخلف ناپذیر الهی است که قطعاً جبهه حق بر باطل پیروز می‌شود و بندگان صالح خداوند در سراسر زمین حاکم خواهند شد.
منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر