۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۴۵۹۱
مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه امسال صادرات برق 80 درصد افزایش داشت، گفت: مشترکان برق به دلیل وابستگی به برق باید آمادگی خود را به گونه‌ای بالا ببرند تا در هنگام وقوع حوادث بتوانند از برق پایدار برخوردار شوند، بنابراین مجهز شدن مراکز به خصوص مراکز حیاتی به دیزل ژنراتور یک ضرورت است.
به گزارش پایداری ملی، محمدحسن متولی‌زاده در هشتمین رزمایش سراسری قطع برق و آماده به کاری مولدهای برق اضطراری، با اشاره به اینکه با افتخار باید اعلام کنیم که تمامی روستاهای بالای 10 خانوار برق‌دار هستند، گفت: می‌توان با قاطعیت گفت که کشور با یک پوشش صددرصدی از لحاظ تأمین برق مواجه است. 

متولی‌زاده ادامه داد: در حال حاضر از لحاظ تأمین تجهیزات مورد نیاز برق به خودکفایی کامل رسیده‌ایم و قریب به اتفاق تجهیزات نیروگاهی در داخل ساخته می‌شود. 

مدیرعامل توانیر با اشاره به اینکه کشورهای همسایه به برق ایران احتیاج دارند، بنابراین تبدیل شدن ایران به هاب انرژی یک هدف متعالی محسوب می‌شود، گفت: برق به معنای واقعی، یک خدمت و یک محصول از تولید به مصرف است. 

به گفته وی، شبکه انتقال، توزیع و فوق توزیع ایران جزو گسترده‌ترین شبکه‌های برق است، به طوری که می‌توان گفت شبکه برق کشور 25 دور کره زمین است. 

وی با اشاره به اینکه علی‌رغم پراکندگی و وسعت سیل در سال جاری، اولین چیزی که کاملاً مشهود بود قطع برق بود، اظهار داشت: این موضوع مورد توجه استانداران قرار داشت، به همین منظور در همان روزهای نخست، همکاران صنعت برق توانستند برق را بازیابی و تأمین کنند.

وی ادامه داد: امسال نسبت به سال گذشته صادرات برق 80 درصد افزایش داشت و باید علاوه بر تأمین برق و صادرات آن، به آمادگی مشترکین در شرایط دورانی نیز توجه ویژه‌ای کنیم و آن را بسنجنیم.

وی تصریح کرد: قطعا مشترکین ما به دلیل وابستگی به برق باید آمادگی خود را در هنگام قطع برق بالا ببرند، لذا امروز تعدادی از برق دستگاها‌ها و سازمان‌ها با اختیار خودشان قطع شد و دیزل‌های اضطراری روشن شد، پس دیدیم که این مراکز اگر دیزل‌های ژنراتور آنها به خوبی کار کند، از این آزمایش سربلند بیرون می‌آیند. 

وی تأکید کرد: امید است تمامی دستگاه‌ها و مراکز به دیزل‌های اضطراری مجهز شوند و آن را یک ضرورت بدانند. 
گزارش خطا
برچسب ها: دیزل ژنراتور
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر