۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
کد خبر: ۵۴۵۸۷
مشاور معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت: همدان با دارا بودن میراث عظیم فرهنگی از ذخایر فرهنگی کشور است و صیانت و انتقال مبانی این میراث به نسل آینده را باید در این قالب مطرح کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، سعید جابری انصاری در جمع اصحاب فرهنگ و هنر استان همدان ضمن تأکید بر به کارگیری آموزش‌های لازم در مقوله پدافند غیرعامل، حرکت صحیح و مبتنی بر نیازهای فرهنگی و هنری جامعه را از مولفه های پدافندی از منظر فرهنگی دانست.

وی اظهار کرد: ارتقاء فرهنگی کشور در جامعه و رفع آسیب های اجتماعی نیازمند یک مدل اجرایی و عملیاتی مبتنی بر نظام علمی مقایسه ای با سایر جوامع دیگر در نوع ساختارهای فرهنگی است.

جابری انصاری با بیان اینکه استحکام ساخت درونی نظام به حفظ و ارتقاء سرمایه های اجتمای و فرهنگی آن است، یادآور شد: جوهره مقاومت در هر جامعه ای فرهنگ آن کشور است؛ به همین دلیل، نظام فرهنگی کشور با بهره گیری از ظرفیت های موجود و ملاک قرار دادن ارزش های والای انسانی می بایست به تحکیم بنیان‌های جامعه در پرتو اصولی مبتنی بر عقلانیت، ابتکار، شجاعانه و امیدوارانه و برآورد افکار عمومی اقدام کند.

وی در ادامه به نقش مهم و حساس صاحب نظران فرهنگ و هنر کشور اشاره کرد و افزود: در واقع این تصمیم گیران و عقلای فرهنگی هستند که می توانند جامعه را به سوی خودسازی و خلق فصل نوینی از نظام اسلامی ایران هدایت کنند.

جابری انصاری اضافه کرد: جریان سازی خالصانه ساختاری از سوی مسئولین حوزه های دینی، فرهنگی و هنری می تواند گفتمان دینی را تبدیل به گفتمان فرهنگی ملی گرایانه در بین مردم و به ویژه نسل نوجوان و جوان کشور تبدیل کند.

وی تأکید کرد: نهادینه کردن مبانی فرهنگی در اقتصاد، سیاست، مباحث اجتماعی و غیره از قرائت نوینی با مشارکت حداکثر مردم و نهادهای حاکمیتی در عرصه های فرهنگی و هنری که برگرفته از تعهد، تخصص، اندیشه ورزی و اخلاص در عمل باشد، حاصل می شود.

مشاور معاون پارلمانی وزیر ارشاد گفت: امروز گام دوم انقلاب توسط رهبر فرزانه انقلاب ترسیم و برای هدایت مسیر انقلاب به آرمان عظیم الهی یعنی تمدن سازی اسلامی و صدور پیام آن به سراسر جهان با تبدیل شدن به "ابر تمدن نوین اسلامی" در پیش روی همه مسئولان به ویژه جامعه فرهنگی کشور قرار گرفته است.

جابری انصاری همچنین تصریح کرد: مقام معظم رهبری، انقلاب اسلامی را فقط متعلق به مردم ایران ندانسته و آن را انقلابی با شعارهای جهانی و دارای نفوذ منطقه ای می دانند که این خود بر اهمیت مسئله افزوده و ترسیم خطوط پیش رو را حائز اهمیت می کند؛ بنابراین بایستی در حوزه های فرهنگی به اقتدار دست یابیم و اقتدار نوع ویژه ای از نفوذ است یعنی نفوذ مشروع یا همان قدرت نرم.

وی افزود: اقتداری که دارای جذابی، رضایت مندی، عدالت جویی و عمل گرایی در سطح جامعه است و برای رسیدن به بازدارندگی و حفظ ارزش های دینی و ملی در مواجهه با سایر فرهنگ ها می بایست به آن توجه جدی داشت.

جابری انصاری خاطرنشان کرد: نسل نوجوان و جوان کشور در این میان می بایست مورد توجه بخش های حاکمیتی و خصوصی قرار گرفته و تلاش برای هدایت رشد شناختی و ذهنی و تغییرات اجتماعی، روانی و عاطفی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان یادآور شد: نقش خانواده و مشارکت والدین با نهادهای آموزشی و فرهنگی در داشتن خانواده هایی عشق محور و مبتنی بر سرلوحه قرار دادن آموزش های صحیح فرزندان خود می توانند جامه را در برابر تکانه های نفوذ فرهنگی مصون کند.
گزارش خطا
برچسب ها: ذخایر فرهنگی
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر