۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۴۵۴۸
سردار دکتر جلالی:
سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: به جهت اهمیت زیرساختی، تمام شهرک‌های صنعتی باید طرح‌ واکنش اضطراری به بحران داشته باشند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، دوره آموزشی پدافند غیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور و محسن صالحی‌نیا معاون وزير و مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران و جمعی از مسئولان هر دو سازمان برگزار شد.

صالحی‌نیا در ابتدای این دوره آموزشی با تقدیر از همکاری سازمان پدافند غیرعامل کشور با سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایرانی گفت: استمرار فعالیت‌های زیرساختی و زیربنایی با رویکرد پدافند غیرعامل در دستور کار ما قرار دارد.

وی با بیان اینکه تلاش داریم برنامه‌های مشترک را به ویژه در بخش آموزشی افزایش دهیم ادامه داد: آیین‌نامه‌های پدافند غیرعامل در دستور کار تمام شهرک‌های صنعتی چه در بخش سخت‌افزاری و چه در بخش نرم‌افزاری قرار دارد. 

مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران با بیان اینکه انجام مطالعات تخصصی در مناطق صنعتی حساس را با جدیت دنبال می‌کنیم خاطرنشان کرد: رزمایش شرایط اضطرار با رویکرد پدافند غیرعامل را به‌طور سالیانه در دستور کار خود قرار داده‌ایم و آن را برگزار می‌کنیم.

پدافند غیرعامل به یک موضوع نهادینه در صنعت تبدیل شده است

سردار دکتر جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز با بیان اینکه پدافند غیرعامل به یک موضوع نهادینه در صنعت تبدیل شده است گفت: در حوزه HSE، بیشتر، الزامات ایمنی در نظر گرفته می‌شود اما پدافند غیرعامل ضمن در نظر گرفتن ایمنی به‌دنبال امنیت زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات خارجی نیز است. 

وی ادامه داد: در واقع ما 3 سطح ایمنی، امنیت و دفاع داریم و پدافند غیرعامل در دو لایه آخر متمرکز است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه در توسعه طرح‌های کلان کشور باید الزامات دفاعی مدنظر باشد تصریح کرد: تهدیدات در حال تغییر ماهیت هستند و وارد حوزه‌های نرم و سایبری شده‌اند.

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه در برخی تجهیزات وارداتی امکان کاشت ایمپلنت‌‎های جاسوسی وجود دارد متذکر شد: بنابراین با وجود چنین تهدیداتی ضرورت دارد که در این حوزه‌های حساس به سمت بومی‌سازی حرکت کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: هوشمندسازی زیرساخت‌ها در کنار فرصت می‌تواند تهدیدزا نیز باشد چون مرزبانی از سیستم‌ها باید در فضای سایبری انجام شود و این کار را سخت و دشوار می‌کند. 

سردار دکتر جلالی با تاکید بر اینکه به یاد داشته باشیم آمریکایی‌ها در شرایط جنگ سایبری به‎دنبال حمله سایبری به زیرساخت‎های حیاتی ما هستند گفت: به جهت اهمیت زیرساختی، تمام شهرک‌های صنعتی باید طرح‌های واکنش اضطراری به بحران داشته باشند

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر