۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۵۴۵۴۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان گفت: ۷۰ درصد کارهای تدوین طرح پدافند شهری همدان انجام شده است و ۱۲۲ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است

حمید خاورزمینی در هفته پدافند غیر عامل با اشاره به اینکه هفته پدافند غیرعامل ۸ تا ۱۴ آبان ماه برگزار خواهد شد، گفت: هفته پدافند غیرعامل برای نمادسازی است تا در فرهنگ سازی آنچه فراموش شده اقدام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان بااشاره به اینکه انسان از ابتدای خلقت به عنوان یک موجود زنده همواره با تهدیداتی مواجه بوده و به صورت مسلحانه و غیرمسلحانه از خود دفاع کرده است، گفت: اگر موضوعی جان انسانها را تهدید کند قبل ازآنکه اتفاقی رخ دهد باید تمهیداتی از سوی پدافندغیرعامل اندیشیده شود.

خاورزمینی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل دولت مبنی بر اجرای طرح‌های مهم با لحاظ درجه‌بندی و پیوست پدافند افزود: الزامات پدافندی باید در طرح جامع شهر همدان رعایت و نکات ابلاغی و مشاوره ای لحاظ شود.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سمن‌ها در این حوزه اظهار داشت: تعدادی از جوانان علاقمند به این عرصه برای فعالیت در این حوزه اعلام آمادگی کردند که به منظور قانونی شدن اقدامات نسبت به تشکیل یک سمن با هدف ورود به بحث‌های پدافند غیرعامل شکل گرفت و بیشترین اقدامات آنها نیز در حوزه آموزش خواهد بود

خاورزمینی در خصوص طرح پدافند شهری نیز گفت: طرح پدافند شهری همدان با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت در حال اجراست و ۱۲۲ میلیون تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح ابتدا دارایی‌ها و تهدیدات در نقاط مختلف شناسایی و راهکارها توسط مشاور ارائه می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم طرح پدافند شهری و طرح پدافند استان همدان تا پایان سال انجام شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان همدان افزود: طرح پدافند استان همدان نیز با ۳۷ درصد پیشرفت در حال انجام است و اعتبار ۱۸۰ میلیون تومانی برای آن در نظر گرفته شده است.

خاورزمینی در ادامه در خصوص برنامه‌های هفته پدافندغیرعامل از برگزاری نشست فنی با حضور معاون فنی سازمان پدافند کشور، استاندار، بخشداران و فرمانداران، معاونان فنی و اعضای کارگروه‌های فنی با جنبه آموزشی خبر داد.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر