۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۵۴۵۳۰
احمدی‌زاده:
سید احمد احمدی زاده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در جلسه‌ای که با حضور معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور ، مدیران و مسئولان استانی به مناسبت آغاز برنامه های هفته پدافند غیرعامل در دبیرستان آل محمد شهر شیراز برگزار شد حضور یافت.
محمد هوشمندی

احمدی زاده در آغاز جلسه، ضمن تبریک ایام بزرگداشت هفته پدافندغیرعامل به تشریح مواردی پیرامون پدافند غیرعامل، ارتباط آن با امنیت ملی و پایداری جامعه پرداخت.

وی گفت: امروزه ماهیت تهدیدات تغییر یافته و عمدتا به سوی جنگ نرم سوق پیدا کرده است و خطراتی که جامعه به ویژه کانون خانواده ها را در معرض تهدیدات قرار می دهد ابعاد گسترده ای به خود گرفته و از زوایایی مختلفی قابل بحث و بررسی است به ویژه در حوزه فضای مجازی، سایبر و فناوری اطلاعات که به شکل نرم و تا حدود بسیار زیادی نامحسوس اثر گذار بوده است.

 وی از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان منبع اصلی ترویج ناهنجاری‌های اجتماعی در بین نسل جوان یاد کرد و ادامه داد: فضای مجازی به عنوان ابزار ارتباطی نوین همچون تیغ دو لبه ای است که باید به خطراتی که به واسطه آن پیش می آید هوشیار بوده و جامعه را ازاین تهدیدات آگاه نموده وهدایت کرد تا آمادگی مقابله با آن را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس، اضافه کرد: آموزش و تسلط کامل افراد و جامعه بر مهارت‌های مربوط به استفاده از رایانه و اینترنت، هوشیاری آنها در این رابطه و از سوی دیگر فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح از فضای مجازی، می تواند تاثیر بسزایی در فراگیرى مهارت هاى مختلف زندگى و نیز آموزش هاى مرتبط با تحصیلات و مسائل علمی نسل جوان و نوجوان داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: تقویت پدافند غیرعامل در فضای مجازی از مهمترین ضروریات جامعه امروز است که همه مردم و مسئولین در هر سطحی باید به آن توجه داشته باشند و از آگاهی لازم برخوردار شوند.

احمدی زاده با اشاره به پیشرفت تکنولوژی و گسترش روز افزون فناوری در سطح جامعه جهانی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها و مطالعات صورت گرفته در آینده نزدیک شاهد تحولات عظیمی در حوزه فضای مجازی، سایبری و هوش مصنوعی خواهیم بود. به یقین جوامعی در این حوزه موفق خواهند بود که خود را به دانش روز و دستیابی به فناوری های پیشرفته و مدرن مسلح کنند.

وی در پایان یادآور شد: هم اکنون بیشترین وقت دانش‌آموزان و افراد جامعه در فضای مجازی سپری می گردد بنابرین لازم است با توجه به اهمیت موضوع ، در این حوزه تدابیر و برنامه ریزی های خاص صورت پذیرد، تهدیدات را شناسایی و به فرصت تبدیل کنیم تا حداکثر بهره‌وری را از آن داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر