۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۵۴۵۲۵
سردار دکتر جلالی در صبحگاه عمومی و رزمایش دانش آموزی پدافند غیرعامل؛
صبحگاه عمومی و رزمایش دانش آموزی پدافند غیرعامل با حضور سردار دکتر جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، صبحگاه عمومی و رزمایش دانش آموزی پدافند غیر عامل با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران، مدیرکل بحران استانداری تهران، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران، رئیس سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران، شهردار منطقه ۲۱، مدیرکل آموزش و پرورش تهران و معاون هماهنگی مناطق شهرداری تهران برگزار شد.

سردار جلالی رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در این مراسم با بیان اینکه، جمهوری اسلامی ایران وارد چهل و یکمین سال عمر خود می‌شود اظهار داشت: در این سالها کشور ما همواره با تهدیدات زیادی از جمله از سوی ابرقدرت‌ها مواجه بوده اما توانسته است همواره از این تهدیدات سربلند بیرون بیاید. 

وی ادامه داد: اینکه با وجود تنش و درگیری درمنطقه غرب آسیا، ایران از صلح و ثبات برخوردار است یک نعمت الهی و ثمره فرهنگ ایثار و شهادت که یادگار دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه امسال هفته پدافند غیرعامل با روز دانش آموز متقارن شده است اظهار داشت: هدف از رزمایش امروز این است که آمادگی خود را به دنیایی که ما را به طور مرتب رصد می کند نشان دهیم. 

وی با بیان اینکه امنیت پایدار یک نعمت الهی است که مرهون خون شهدا و تلاش همه مردمان این مرز و بوم است گفت: اینکه ما موضوع پدافند غیرعامل را برای دانش آموزان تبیین می‌کنیم نشان از یک اشراف اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ما در برابر هر گونه تهدیدی هشیار و آماده هستیم. 

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه امروز به‌دلیل توانمندی بالای دفاعی کشور، دشمنان قادر به اقدام نظامی علیه ما نیستند اظهار داشت: حتی ابرقدرتی مانند آمریکا وقتی به قلمرو سرزمینی ما با پهباد جاسوسی تجاوز می‌کند با آتش پدافند هوایی هوشیار ما روبرو می شود و هواپیمایش سرنگون می شود و قادر به عکس العملی در برابر ما نیست. این در واقع قدرت نامتقارن و بازدارندگی نامتقارن ما را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: در این صبحگاه می‌خواهیم بگوییم که ما هم تهدید را خوب می‌شناسیم هم در آن اشراف داریم و هم می‌توانم راه حل‌های دفاعی در برابر این تهدید پیش بینی، طراحی، تمهید و تمرین کنیم و آماده باشیم. 

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه سناریوی این رزمایش ترکیبی یا به عبارتی هیبریدی پیش بینی شده است گفت: این کار نشان می‌دهد که نظام اطلاعاتی ما اشراف کاملی بر تهدیدات دارد و تهدیدات را در نقطه شکل گیری تشخیص و راه حل‌های مقابله با آن را تنظیم، طراحی و تمرین می‌کند. این آمادگی ها روحی، فکری، ذهنی، جسمی و عملیاتی است. 

سردار دکتر جلالی با بیان اینکه اینکه ما می‌توانیم الگویی از پدافند ترکیبی را به دنیا ارائه دهیم نشان از قدرت بازدارندگی ما دارد که نقطه قوت است خاطرنشان کرد: پدافند غیرعامل امروز یک جنبه کاملا علمی دارد  چون مبتنی بر فناوری‌های نو است و باید با این نوع تهدیدات مقابله کند بنابراین باید تهدیدات ناشی از فناوری‌های نو را بشناسیم، بر آن اشراف داشته باشیم و آنرا کنترل و مقابله کنیم. در این عرصه است که دانش آموزان، دانشجویان و اساتید ما باید فعال باشند تا با کار علمی و دفاعی یک دفاع ترکیبی علمی را سازماندهی کنند.

وی متذکر شد: طبیعی است که بخشی از این رزمایش نیز به مباحث نظامی اختصاص دارد که نشان دهنده آمادگی ما و درک تهدید و فهم آن و تشخیص و آماده سازی برای مقابله با تهدیدات نوین از الزامات دفاعی است. 

همچنین در ادامه این مراسم از کتاب «پدافند غیرعامل برای عموم مردم» تالیف شهاب قهرمانی رونمایی شد.

صبحگاه عمومی و رزمایش دانش آموزی پدافند غیرعامل برگزار شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر