۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۵۴۵۱۵
سردار دکتر جلالی در شورای پدافند غیرعامل قم:
سردار دکتر جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ثباتی که امروز پس از جنگ هیبریدی آمریکا علیه ایران در کشور می‌بینیم، ثمره راهبرد مقاومت فعال است که با درایت مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی، به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، شورای پدافند غیرعامل استان قم، ظهر امروز با حضور سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، بهرام سرمست استاندار قم و جمعی از مسئولان استانی و معاونان سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد.

در این جلسه سردار دکتر جلالی با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل، از جمله موضوعات مورد توجه رهبر معظم انقلاب است که همواره مورد پیگیری اکید و جدی ایشان قرار دارد اظهار داشت: برهمین اساس، تاکید و تلاش داریم تا الگوی جامع نظامی و غیرنظامی را در کشور پیاده‌سازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در تلاش است تا از یک سو زیرساخت‌های مرتبط با مردم را امن‌سازی کند و از سوی دیگر، طرح‌هایی برای حفاظت از مردم در شرایط بحران داشته باشد به وضعیت استان قم اشاره کرد و گفت: استان قم به دلیل موقعیت استراتژیک و قرار داشتن در محور مواصلاتی و پذیرایی از زائران سراسر کشور، منطقه و جهان، باید در حوزه پدافند زیستی اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار خود قرار دهد.

سردار دکتر جلالی با تاکید بر اینکه تلاش داریم آزمایشگاه تشخیصی پدافند زیستی در قم توسعه و ارتقا یابد ادامه داد: استان قم هاب دام منطقه است و باید برنامه‌ریزی جهت ارتقای ایمنی در حوزه دام به‌صورت بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع توسعه سریع شهری در استان و شهر قم اشاره کرد و متذکر شد: با توجه به رشد سریع شهرنشینی، هنوز نتوانسته‌ایم زیرساخت‌های لازم را برای حفاظت از مردم توسعه دهیم.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به وضعیت سیاسی و امنیتی کشور در شرایط فعلی اشاره کرد و با تاکید بر اینکه بعد از جنگ هیبریدی آمریکا، امروز کشور در ثبات قرار دارد ادامه داد: این ثبات، ثمره راهبرد مقاومت فعال است که با درایت مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت.

بهرام سرمست، استاندار قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه اساسا پدافند غیرعامل یکی از موضوعات مهم در طرح‌های توسعه‌ای کشور است ادامه داد: این الگو تلاش دارد تا با توسعه دفاع غیرنظامی، آسیب پذیری‌ها را در همه سطوح کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه در استان قم تلاش داریم تا طرح جامع را در اسرع وقت نهایی کنیم خاطرنشان کرد: ویژگی‌های خاصی در استان قم وجود دارد مثل قرار داشتن در یکی از کنار مهمترین محورهای مواصلاتی کشور، گردشگرپذیری و قرار داشتن برخی امکان حساس و استراتژیک در آن، سبب شده تا یک استان خاص از نظر پدافند غیرعامل محسوب شود.

سرمست ادامه داد: استان قم، معین استان تهران در شرایط بحران و اضطراری است از همین رو اعمال الزامات پدافند غیرعامل در تمامی طرح های توسعه ای استان یک اولویت جدی و حیاتی برای ما به حساب می‌آید.
 

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر