۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۵۴۵۰۳
طرح واکسیناسیون طیور بومی روستاهای استان مرکزی در مقابل بیماری نیوکاسل با حضور مدیر کل پدافند غیرعامل، مدیرکل دامپزشکی استان و دیگر مسئولان در روز چهارشنبه مورخ 98/8/8 در روستای گوار از توابع شهرستان اراک اجرا شد.

طرح واکسیناسیون طیور بومی روستاهای استان مرکزی در مقابل بیماری نیوکاسل با حضور فراهانی مدیر کل پدافند غیرعامل، دکتر شانقی مدیرکل دامپزشکی استان و دیگر مسئولین در روز چهارشنبه، 8 آبان‎ماه در روستای گوار از توابع شهرستان اراک اجرا شد.

در این رزمایش زیستی فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل به تشریح ساختار های پدافند غیرعامل در حوزه زیستی پرداخت و اظهار کرد: برگزاری چنین رزمایش هایی موجب حفظ آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در مقابل تهدیدات حوزه زیستی می‌شود که هنگام بروز بحران‌ها باعث تسهیل در مدیریت آنها می‌شود.

در این طرح مسئولان، کارشناسان و پزشکان مرتبط از اداره کل پدافند غیرعامل استانداری، فرمانداری شهرستان اراک، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی در روستای گوار از توابع بخش قره کهریز شهرستان اراک به صورت نمادین به اجرا گذاشتند.

سایر شبکه های دامپزشکی استان در شهرستان های تابعه استان نیز به طور همزمان به آموزش روستاییان و همچنین توزیع واکسن خوراکی نیوکاسل، نسبت به مصون سازی جامعه هدف اقدام کردند. همچنین انجام این واکسیناسیون برای روستائیان رایگان بوده و هزینه آن از طرف وزارت جهاد کشاورزی تأمین شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر