۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۰
کد خبر: ۵۴۴۹۷
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در کانال شخصی خود در سروش نوشت: پدافند غیرعامل در افق پیش روی خود و مطابق با اهداف بلند گام دوم انقلاب اسلامی تلاش دارد تا کشور را به سطحی از آمادگی و بازدارندگی برساند که هیچ تهدیدی حتی در مخیله دشمن هم امکان اعمال علیه ملت ایران را نداشته باشد.
به گزارش پایداری ملی، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در یادداشتی در کانال شخصی خود در سروش آورده است: 

8 آبان‌ماه سالروز فرمان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی) مبنی بر تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور است. در سال جاری نیز از 8 الی 14 آبان‌ماه گرامی داشت هفته پدافندغیرعامل با شعار «مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید» است. معظم‌له سال گذشته در دیدار با مسئولان پدافندغیرعامل با اشاره به اهمیت روزافزون پدافند غیرعامل در مقابله با تهدیدهای نوشونده‌ دشمنان، تأکید کردند: «در مقابل شیوه‌های پیچیده‌ تهاجم دشمنان، پدافند غیرعامل نیز باید کاملاً هوشیار و جدی باشد و به‌صورت علمی، دقیق، به‌روز و همه‌جانبه، عمل و با هرگونه نفوذ مقابله کند.»

براساس فرمان فرماندهی معظم کل قوا  از سال گذشته، محورهایی که ایشان فرمودند را درصدر اهداف، رویکردها و اولویت‌های پدافند غیرعامل قرار دادیم. بر همین مبنا مقرر شد همگام با بخش‌های دفاعی، تمام بخش‌های با اولویت بالا که غیرنظامی هستند سازماندهی و ساختارسازی شوند به شکلی که بتوانند آمادگی خود را در برابر تهدیدات احتمالی حفظ نمایند. ما تلاش کردیم ارتقای آمادگی دستگاه‌ها را در قالب رزمایش‌ها سازماندهی و ارزیابی کنیم و متناسب با سطح تهدید، هم در قالب بازدیدهای عملیاتی و نظارت‌های تخصصی، سطح آمادگی دستگاه‌ها ارتقاء پیدا کند.مصون سازی تخصصی در همه حوزه‌ها ،ارتقای آمادگی‌ها و رصد تهدیدات رئوس اقدامات بوده است.

نکته دوم، موضوع پیچیدگی علمی بود که معظم له برآن تاکید داشتند. ما در سال گذشته، دانشگاه‌های معین را به گونه‌ای سازماندهی کردیم که موضوع رصدخانه فناوری را فعال و فناوری‌هایی که در زیرساخت‌های کشور توسعه پیدا می‌کنند و اثرگذار هستند را با یک نگاه پدیده‌شناسی، کشف فرصت‌ها و قابلیت‌ها و همچنین احصای آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدات به پیش ببریم و در همین زمینه هم اقدامات بسیار خوبی انجام شده است. 

فعالیت این دانشگاه‌ها به‌گونه‌ای است که ما بتوانیم تهدیدات را از درون ذات فناوری شناسایی کنیم و از رویکردهای مصون‌ساز برای بهره‌برداری از این فناوری‌ها استفاده کنیم. یعنی بهره‌گیری و استفاده امنیت‌افزا از فناوری‌ها و مقابله با تهدیدات و آسیب‌هایی که فناوری ممکن است برای ما ایجاد کند.

در حوزه توسعه صنایع بومی پدافند غیرعامل نیز اقدامات بسیار خوبی انجام شده است که امسال در ششمین دوره نمایشگاه صنایع بومی پدافند غیرعامل از 18 تا 21 در محل نمایشگاه دائمی تهران، میزبان عموم مردم، مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و سازمان‌ها خواهیم بود.

پدافندغیرعامل در افق پیش روی خود و مطابق با اهداف بلند گام دوم انقلاب اسلامی تلاش دارد تا کشور را به سطحی از آمادگی و بازدارندگی برساند که هیچ تهدیدی حتی در مخیله دشمن هم امکان اعمال علیه ملت ایران را نداشته باشد. انشاءالله

دکتر غلامرضا جلالی


علاقه‌مندان برای دسترسی مستقیم به کانال سروش سردار جلالی می‌توانند اینجا کلیک کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر