۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲
کد خبر: ۵۴۴۹۵
در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل برگزار شد
نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل با برگزاری برنامه‌ها و مراسم مختلفی در سراسر استانهای کشور به پایان رسید.
به گزارش پایداری ملی، در نخستین روز از هفته پدافند غیرعامل، استان‌های مختلف کشور شاهد برگزاری مراسم بزرگداشت این هفته در قالب برگزاری مانور، نشست خبری، مراسم سخنرانی، برگزاری نمایشگاه، همایش و ... بودند.

رزمایش پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان برگزار شد

رزمایش پدافند غیرعامل سایبری استان سمنان به میزبانی هنرستان فامیلی شهر سمنان با حضور سردار علی مهدی پور معاون امور سلامت و جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور برگزار شد.

سردار مهدی پور بابیان اینکه جنگ‌های سایبری از تهدیدات جدی دشمنان علیه زیرساخت‌های اساسی کشور است، افزود: امروز در سراسر کشورمان، اقدامات مناسبی در راستای مقابله با این تهدیدات انجام‌شده که دراین‌بین نقش پدافند غیرعامل ضروری است.


اجازه احداث زیرساخت حیاتی بدون پیوست «پدافند غیرعامل» ‌در آذربایجان شرقی داده نمی‌شود

محمدباقر آقایی، مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی امروز در نشست خبری هفته پدافند غیرعامل با اشاره به اینکه برای آسیب ندیدن در برابر تهدیدات باید از خود دفاع کنیم اظهار داشت: آذربایجان شرقی با داشتن مرز مشترک با کشورهای نه چندان پایدار، اهمیت پدافند غیرعامل دوچندان است. بنابراین با پدافند غیرعامل، باید همه تهدیدات را شناسایی و سناریونویسی کنیم تا برای شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه آماده باشیم. 

وی با بیان اینکه همه پروژه‌ها در استان آذربایجان شرقی باید پیوست پدافند غیرعامل داشته باشند، گفت: ۷ شرکت گریددار در زمینه شناسایی آسیب‌های پدافندی داریم و بدون پیوست پدافند غیرعامل اجازه احداث زیرساخت مهم و حیاتی را در استان نمی‌دهیم.

آقایی با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل 7 سال است در دست تدوین است گفت: این طرح جامع به عنوان نقشه راه استانی در هفته پدافند غیرعامل رونمایی می‌شود.

رزمایش پدافند غیرعامل در مدارس فسا

در استان فارس شهرستان فسا رزمایش پدافند غیرعامل برگزار شد. فرمانده حوزه بسیج دانش آموزی شهرستان فسا گفت: در این مانور پدافند غیرعامل که با همکاری ادارات مرتبط در دبیرستان آیت نظام فسا برگزار شد دانش آموزان با نحوه مقابله با حوادث طبیعی از جمله زلزله و بمباران هوایی و حملات هوایی آشنا شدند.

۲ رزمایش بزرگ زیستی و سایبری در کرمان برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کرمان از برگزاری ۵ هزار و ۴۳۷ برنامه به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در کرمان خبرداد و گفت: دو رزمایش بزرگ سایبری و زیستی در کرمان برگزار می‌شود.

برگزاري رزمايش طرح واكسيناسيون طيور در مقابل بيماري نيوكاسل در استان مرکزی

طرح واکسیناسیون طیور بومی روستاهای استان مرکزی در مقابل بیماری نیوکاسل امروز با حضور فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل استان، دکتر شانقی مدیرکل دامپزشکی استان و دیگر مسئولین در روستای گوار از توابع شهرستان اراک اجرا شد.

در این رزمایش زیستی فراهانی مدیرکل پدافند غیرعامل به تشریح ساختارهای پدافند غیرعامل در حوزه زیستی پرداخت و گفت: برگزاری چنین رزمایش‌هایی موجب حفظ آمادگی دستگاه های اجرایی و خدمات رسان در مقابل تهدیدات حوزه زیستی می‌شود که هنگام بروز بحران ها باعث تسهیل در مدیریت این‌گونه بحران ها می‌‎شود.

آمادگی آموزش و پرورش استان همدان برای اجرای برنامه‌های ویژه هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از آمادگی آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق آموزشی استان برای اجرای برنامه های هفته بزرگداشت پدافند غیرعامل خبرداد.

برگزاری رزمایش پدافند غیر عامل در مدارس بوموسی

به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی رزمایش پدافند غیرعامل در مدرسه شهید دباغیان این شهرستان برگزار شد.

برگزاری رزمایش نشت گاز ترش در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد

با هدف حفظ و ارتقای سطح آمادگی در مواجهه با شرایط اضطراری، رزمایش نشت گاز ترش در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در منطقه خانگیران سرخس در استان خراسان رضوی برگزار شد.

۲۰ مانور پدافند غیرعامل در خراسان شمالی برگزار می‌شود

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان شمالی از برگزاری ۲۰ مانور پدافند غیرعامل در خراسان شمالی خبر داد. علی ثروتی، همچنین از اتمام طرح مطالعاتی پدافندغیرعامل استان و مرکز استان تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: طرح جامع مطالعاتی پدافند غیرعامل استان و شهر بجنورد به ارزش 300 میلیون تومان که نقشه راه پدافند غیر عامل پنج ساله خراسان شمالی به شمار می‌رود تا پایان سال 98 به اتمام می‌رسد.

وی در پایان اضافه کرد: یکی از اقداماتی که در هفته پدافند غیرعامل در خراسان شمالی انجام می‌شود تست آماده به کار مولدهای اضطراری است تا آمادگی دستگاه ها در مواقع اضطراری مورد سنجش قرار بگیرد.

اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه در طول هفته پدافند غیرعامل درقم

مهدی متقیان مدیرکل پدافند غیرعامل قم گفت: در هفته پدافند غیرعامل سال جاری بر اساس بخشنامه‌های ارائه‌شده، بیش از ۴۰۰ برنامه در قالب‌های مختلف آموزشی،‌ پژوهشی،‌ فرهنگ‌سازی،‌ اطلاع‌رسانی،‌ رزمایش و برگزاری همایش توسط دستگاه‌های دولتی و خصوصی در استان اجرا خواهد شد.

اجرای 618 برنامه در هفته پدافند غیرعامل در استان خراسان جنوبی

ناصر خوش‌خبر، جانشین رئیس شورای پدافند غیرعامل خراسان جنوبی گفت: به مناسبت هفته پدافند غیرعامل 618 برنامه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان خراسان جنوبی در سطح شهرستان‌ها اجرا می‌شود.

به گفته وی در این هفته برنامه‌هایی از جمله برگزاری 73 رزمایش، 54 کارگاه آموزشی، 34 کمیته تخصصی، 139 برنامه تبلیغی محیطی، 91 برنامه تصویری و صوتی، 8 همایش و برنامه های مختلف دیگری را برگزار می‌کنیم.

مانور پدافند غیر عامل در آبادان

مانور پدافند غیر عامل صبح امروز در شهرداری آبادان برگزار شد. این مانور با همکاری ادارات شهرستان آبادان در محدوده شهرداری آبادان انجام شد و این نخستین باری است که شهرداری آبادان اقدام به برگزاری رزمایش می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر