۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۴۴۹۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای شورای پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی بر لزوم توسعه پدافند غیرعامل در کشور تاکید کرد.



به گزارش خبرنگار پایداری ملی از تبریز، در ابتدای این دیدار، آقایی مدیر کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک آغاز هفته پدافند غیرعامل به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در اداره کل پرداخته و برنامه های هفته پدافند غیرعامل را تشریح کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم نیز در دیدار اعضای پدافند شورای پدافند غیرعامل استان به مناسبت هشتم آبان سالروز تاسیس پدافند غیرعامل در کشور گفت: اگر بحث پدافند غیرعامل به طور شایسته توسعه نیابد کشور ما در معرض تهدیدات خطرناک و غیر قابل جبران ناپذیری خواهد بود.

وی تاکید کرد : هیچ جلسه ای به اندازه جلسات پدافند غیرعامل اهمیت ندارد و مسئولان کشور باید در بخش های مختلف با مسئولان پدافند غیرعامل همکاری داشته باشند تا بتوان در روزهای بحران با تهدیدات مقابله کرد.

امام جمعه تبریز همچنین سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن را از اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و گفت: فریب دشمن و تحمیل هزینه بیشتر به آن و همچنین ایجاد عملیات روانی علیه دشمن می تواند قدرت بازدارندگی را در ما تقویت کند.

وی ادامه داد : افزایش آستانه مقاومت مردم و نیروی خودی در برابر تهاجمات از مهم ترین عوامل پدافند غیر عامل است که باید در این مورد نیز برنامه ریزی های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم از سرمایه های ملی کشور حفاظت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی ، امنیت ملی و استقلال کشور در سایه پدافند غیرعامل ممکن خواهد بود، افزود: در حوزه های عمرانی ، زیربنایی ، حمل و نقل و ارتباطات، غذا، آب، نیروی انسانی، انرژی، رسانه ها، صنایع و امنیت باید برنامه ریزی های صحیح داشته باشیم تا توان مقاومت در برابر تهدیدات در زیرساخت ها افزایش یابد.

امام جمعه تبریز استفاده از توانمندترین افراد را در حوزه پدافند غیر عامل ضروری دانست و تصریح کرد: اصول پدافند غیرعامل در اکثر منابع علمی و نظامی در قالب اختفا، استتار ،پوشش ، فریب، تفرقه و پراکندگی ، مقاوم سازی استحکامات و اعلام خبر بیان شده که باید این اصول نیز جدی گرفته شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر