۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۵۴۴۵۵
نشست خبری مدیر کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه بمناسبت هفته نکوداشت پدافند غیرعامل برگزار شد.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، در این نشست محمد باقر آقایی مدیر کل پدافند غیرعامل استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از حضور خبرنگاران، به زحماتی که در طی سال های اخیر جهت اشاعه فرهنگ پدافند غیرعامل توسط اصحاب رسانه کشیده شده اشاره کرد. وی با تاکید بر این که پدافند غیرعامل بدون رسانه نمی تواند همه گیر شود، افزود: افکار عمومی به عنوان یکی از زیرساخت های اجتماعی کشور همواره در معرض تهدید قرار دارد. از این رو خبرنگاران و رسانه ها بایستی در راستای روشنگری و هدایت افکار عمومی کشور به منظور نیل به اهداف عالي نظام و ارتقای اقتدار ملی که از اهداف پدافند غير عامل  نیز می باشد، گام بردارند.

آقایی ادامه داد: افکار عمومی امروزه به صحنه جنگ رسانه ها تبدیل شده است. وی هدف از تغییر آرایش نظامی در منطقه و در سطح بین المللی را تشدید عملیات روانی دانست و اظهار داشت: خبرنگاران و اصحاب رسانه، افسران جنگ رسانه ای هستند و وظیفه حفاظت از یک دارایی حیاتی به نام افکار عمومی را بر عهده دارند.

مدیر کل پدافند غیرعامل استان همچنین با اشاره به حربه های جنگ جدید که هدف گیری مسائل فرهنگی است، بیان داشت: مصون سازی افکار عمومی و کارآمدی رسانه ها فرصتی است که نباید هدر برود. وی با تشریح این که هدف نهایی دشمن، نفود فرهنگی، فکری و سیاسی با بهره گیری از قدرت نرم برای براندازی نظام است، افزود: این که یک زیرساخت حیاتی مانند افکار عمومی که همواره در معرض تهدید است، دچار آسیب پذیری باشد، باعث خواهد شد که در صورت وقوع مشکلی کوچک، با یک بحران عظیم مواجه شویم.

مدیر کل پدافند غیرعامل در جمع خبرنگاران از آغاز هفته پدافند غیر عامل از هشتم تا چهاردهم ماه جاری خبر داد و گفت: در این هفته نسبت به اطلاع رسانی پدافند غیرعامل تاکید شده است. وی اظهار کرد: اقدامات پدافند غیر عامل فراجناحی و فرادولتی است و یک تکلیف ملی است و تلش می کنیم تا درک و احساس مشترک بین مدیران و کارشناسان ایجاد شود و از ظرفیت تمامی دستگاه ها در این راستا استفاده شود. آقایی همچنین افزود: رویکرد جدید پدافند غیرعامل حرکت از تئوری و برداشتن گام به سوی اقدامات عملی جهت رسیدن به مصونیت، ایمنی و پایداری در زیر ساخت های حیاتی می باشد.

آقایی در انتها با اعلام این که ستاد نکوداشت پدافند غیرعامل در استان تشکیل شده است، برنامه های اداره کل پدافند غیرعامل را جهت اجرا در هفته پدافند غیرعامل تشریح کرد. وی استفاده از ظرفیت رسانه ها، تولید محصولات فرهنگی و تبلیغی، برگزاری رزمایش و مانورها، برگزاری دوره های آموزشی عمومی و تخصصی، تبلیغات محیطی و برگزاری پیاده روی همگانی و خانوادگی را از جمله این برنامه ها برشمرد که برای هفته پدافند غیرعامل طرح ریزی شده اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر