۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۴۴۴۱
میزان بارش‌های کشور در حالی تا سومین روز آبانماه به ۱۱.۶ میلیمتر رسید که این میزان نسبت به میانگین بلند مدت ۵۱ ساله با بارش ۸.۸ میلیمتری از رشدی ۳۳ درصدی برخوردار شده و علاوه برآن بارش‌ها کل کشور را دربرگرفته است.
میزان بارش‌های کشور در سومین روز آبانماه براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت منابع آب ایران نسبت به مدت مشابه درسال آبی پارسال با بارش ۱۱.۸ میلیمتر با رشد منفی یک میلمتری روبرو شده است.

ایران دارای ۶ حوضه آبریز شامل دریای خزر، خلیج فارس و دریای عمان، دریاچه ارومیه، ‌ فلات مرکزی، مرزی شرق و قره قوم است و در حوضه آبریز دریای خزر بالاترین بارش ها به میزان۴۵.۹ میلمتر رخ داده که نسبت به مدت مشابه پارسال با بارش ۵۵.۱ میلیمتری رشد منفی ۱۷ میلیمتری را نشان می دهد.

حوضه آبریز قره قوم با کمترین بارش ۶ دهم میلیمتری را تا سومین روز آبان ماه تجربه کرده که این میزان بارش در این حوضه نسبت به مدت مشابه سال آبی پارسال رشد منفی ۹۴ میلمتری را دارد،  اما روند بارش‌ها درکل استان‌های کشور نیز روند متفاوتی است به گونه ای که بالاترین بارش تا سومین

روز آبانماه به استان خراسان رضوی با بارش ۲۹۵.۶ میلیمتری  اختصاص دارد و این درحالی است که این استان پارسال در همین بازه زمانی ۱۱۹.۵ میلمتری را تجربه کرده بود که رشد بارش های آن  ۱۴۷.۴ درصد است.

مقام دوم بارش های استانی در سومین روز از آبانماه به استان گیلان با بارش ۱۴۵.۱ میلیمتر می رسد که نسبت به مدت مشابه پارسال با بارش ۲۰۰.۴ میلیمتر رشد منفی ۲۷.۶ دارد.

سومین استان پربارش در سومین روز آبانماه استان مازندران است که بارش های این استان به ۱۰۱.۱ میلیمتر رسیده و نسبت به مدت مشابه پارسال بابارش ۱۳۳.۶ میلمتر رشد منفی ۲۴.۳ درصدی دارد.

درعین حال استان خراسان جنوبی با بارش ۴ صدم درصدی مقام نخست استان های کم بارش را درحالی از آن خود کرده که بارش های این استان در سال آبی پارسال ۱.۲ میلیمتر گزارش شده است که رشد منفی ۹۶.۷ درصدی را تجربه می کند.
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر