۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۵۴۴۲۶
رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال غرب کشور با تاکید بر اینکه در تهدید نظامی نسخه مشخص است و نیروهای مسلح و امنیتی با جان و دل آمادگی خود را نشان می‌دهند، گفت: طبق برآورد انجام گرفته تهدید نظامی کشور را تهدید نمی‌کند و به صفر رسیده است.
به گزارش پایداری ملی، احمد جهانسری در سخنرانی پیش از خطبه نماز عبادی و سیاسی  در جمع نمازگزاران مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با اشاره به هفته پدافند غیرعامل اظهار کرد: ۸ آبان ماه سال ۱۳۸۲ بنابه دستور مقام معظم رهبری این روز مزین به نام هفته پدافند غیرعامل شد. 

وی با بیان اینکه اهمیت پدافند غیرعامل بسیار زیاد است و جایگاه این بخش در کشور پراهمیت است، تصریح کرد: پدافند غیرعامل دفاع غیرنظامی است و نظامی‌ها نقشی در آن ندارند و عبارتی تفنگ و تانک در آن نقشی ندارد.  

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال‌غرب کشور تصریح کرد: پدافند غیرعامل مراقبت از کشور می‌کند تا هیچ خطری آن را تهدید نکند.

وی با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل در دو بخش وظایف حاکمیتی و مردمی است، گفت: در وظایف حاکمیتی فراهم‌سازی بستر و وظایف هماهنگی و اجرای سیاست‌ها در استان را بر عهده دارد و با توجه به اینکه وظیفه حاکمیت تولید فکر است از این‌رو دولت تمام ایده‌ها و نظرات و نیازهای ارائه شده در این بخش را به عنوان قوانین، محتوای آموزشی و دانشی و پژوهشی ابلاغ می‌کند. 

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال‌غرب کشور ابراز کرد: سازمان پدافند غیرعامل در ۸ حوزه فعالیت می‌کند، گفت: تمام مسولیت‌های استانی در پدافند غیرعامل مشخص شده است و این نهاد در بخش کالبدی ساختمان‌ها، ملاحضات عمومی، موضوع زیستی و امنیت غذا، هسته‌ای، شیمیایی، مردم محور و اقتصادی فعالیت می‌کند. 

وی توضیح داد: دامنه کار در پدافند غیرعامل بسیار وسیع است و آحاد مردم و دانشگاه‌ها و تحقیقات و غیره در آن دخیل است.

جهانسری با تاکید بر اینکه در تهدید نظامی نسخه مشخص است و نیروهای مسلح و امنیتی با جان و دل آمادگی خود را نشان می‌دهد، تصریح کرد: طبق برآورد انجام گرفته تهدید نظامی کشور را تهدید نمی‌کند و به صفر رسیده است.

وی مثال زد: برای نمونه مدتی پیش تعداد انگشت‌شماری از گروهک‌های تروریستی در اهواز مشکل ایجاد کردند ولی در عرض چند روز و کیلومترها دور از مرز ایران توانستیم پایگاه آنها را مورد هدف قرار دهیم. 

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال غرب کشور بیان کرد: خطرات طبیعی و غیرطبیعی جزو بخش‌های پدافند غیرعامل دارد و باید قبول کنیم که بلایاهای طبیعی هیچ خصومتی با انسان ندارد و ۴۰۰ سال پیش هر جوری که سیل و زلزله می‌آمد الان نیز بدون تغییر ماهیت صورت می‌گیرد و این علم و دانش بشری است که آنها را مهار کرده است. 

وی با بیان اینکه اگر آموزش و اطلاعات کافی به اقشار مختلف جامعه انجام گیرد قطعا در صورت بروز مشکل با کمترین خسارت سپری خواهیم کرد، گفت: در شرکت‌های مربوطه مختلف دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

جهانسری خاطرنشان کرد: بشر تهدید را به تخصصی تبدیل کرده است که در انواع مشکلات زیستی مشاهده می‌شود به طوریکه مسوولان کشور و استان بارها بیماری مانند آنفلوآنزای مرغی را با دقت و توجه از بین برده و مانع از بروز آن در وجود جامعه شده است. 

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال غرب کشورادامه می‌دهد: امروزه سازمان‌های مردم نهاد نیز به خوبی پای کار آمده‌اند. 

وی، به تهدید سایبری اشاره کرد و گفت: ۸۰ درصد مردم در این فضا فعال هستند و حد و مرز ندارد و انواع تهدیدها از جمله سرقت، تهدید روانی و غیره در آن نمایان است و متاسفانه دانش کم رسانه‌ای مزید بر علت شده است. 

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال‌غرب کشور متذکر شد: الان گوشی که در دست کودکان، نوجوانان و جوانان است را یک استاد دانشگاه نمی‌تواند بردارد در حالیکه خانواده‌ها باید به این منظور دقت ویژه‌ای کنند. 

جهانسری اذعان کرد: برای فرهنگ‌سازی و یاددهی فضای مجازی به کودکان ابتدا باید خودمان آموزش‌های لازم را ببینیم. 

وی بیان داشت: شاید در خانواده‌ها به صورت فیزیکی گرد هم می‌آیند ولی حواس‌شان در جای دیگر و سرشان با گوشی مشغول است. 

رئیس انجمن علمی پدافند غیرعامل شمال‌غرب کشور ابراز کرد: ما برای آموزش دادن در همه جا آمادگی داریم و فقط کافی است تا مطالبه انجام گیرد. 

وی توضیح داد: ارتقای اطلاعات و سواد رسانه‌ای، آموزش در مدارس از جمله راهکارهای موثر برای مقابله با تهدیدهای سایبری است. 
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر