۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۴۴۲۳
امام جمعه شهرکرد با اشاره به پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل از مسائل مهم است که در جای‌ جای کشور جایگاه دارد و هرکس با امنیت سازی در مجموعه‌هایشان راه نفوذ و تخریب و ضایعات‌ و برنامه‌های سوء‌ دشمن را بسته‌اند.
به گزارش پایداری ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: یکی از برنامه‌های انبیاء‌ این است که طرفداران‌ خود را و انسان‌هایی که به آن‌ها‌ ایمان‌ می‌آوردند، حمایت و تکریم می‌کردند و مورد توجه قرار می‌گرفتند اما مخالفان‌ می‌گفتند افرادی که از طبقه پایین و فقیر هستند اینها ارازل و اوباش هستند‌.

وی با بیان اینکه انقلابیون‌ باید تکریم شوند، افزود: به کسی که بی‌منطق، هرج و مرج ایجاد کند انقلابی نمی‌گویند بلکه فرد انقلابی باید حرکتش‌ حرکتی امام‌گونه باشد و در راستای ساختن‌ و سازندگی جامعه پیش برود و با دشمن خط و مرز داشته باشد و فریب دشمن را نخورند و در خدمت مردم  و شهدا باشند‌ و انقلابیون‌ باید اهداف و برنامه و جایگاهشان‌ مشخص و مورد توجه قرار گیرند.

امام جمعه شهرکرد بیان کرد: معیار و ملاک در جامعه مال و مقام‌  و شهرت نیست بلکه قرآن‌ می‌گوید‌ کسی عزیز است که ایمان آورده و نزد خدا مقام و جایگاه دارد و مومن واقعی است‌‌.
نکونام با بیان اینکه خانه‌ها و باغ‌ها و مرکب‌های امروزی را می‌توان به خانه و مرکب و باغ‌های بهشتی تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: راه صحیح را انسان باید در پیش بگیرد تا به یک انسان مومن و بهشتی تبدیل شود.

وی با اشاره به اول آبان‌ماه روز آمار و برنامه‌ریزی گفت: مسئله آمار و برنامه‌ریزی هر دو از مسائل مهم یک امت محسوب می‌شود و طبعا برای پیشرفت و رشد و تعالی وظیفه نخبگان و عالمان و برجستگان و مجربان‌‌ این است که درست برنامه ریزی کنند‌ و برای رشد کشور برنامه و باید آمار درست در دست داشته باشند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: آمارگیران باید آمار درست جمع‌آوری و مردم نیز آمار درست به آمارگیران ارائه دهند و کمک کنیم که اطلاعات غنی داشته باشند تا به رشد کشور کمک شود‌.

نکونام با اشاره به هفته سلامت‌ بیان کرد: بیمه سلامت، تامین اجتماعی و خدمت گزاران این عرصه تلا‌ش‌های گسترد‌ه‌ای را برای جامعه داشته‌اند و زمینه سلامت جامعه را فراهم کرده‌اند و برای سلامت جامعه فکر و برنامه‌ریزی‌ تدارک داشته باشند.

وی با اشاره به سلامت روحی و فکری جامعه گفت: باید برای دردهای جامعه نیز فکری شود و فراوان هستند افرادی که برای درمان خود راهی ندارند و بیماری‌های صعب‌العلاج‌ و حتی برخی‌ها برای درمان بیماری‌های ساده ناتوان هستند لذا باید با برنامه‌ریزی درست و حساب شده درمان در جامعه به سهولت‌ انجام شود البته کارهای خوبی هم انجام شده است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به هشتم‌ آبان ماه روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی  ادامه‌ داد: به جهت شهادت شهید فهمیده که امام(ره) او را رهبر خواند، با بصیرت دوست و دشمن را شناخت و برای راه صحیح و درست از جان خود گذشت و به شهادت رسید‌.

نکونام افزود: دانش‌آموزان ما امروز راه خود را شناخته‌اند و می‌دانند در چه مسیری حرکت کنند و فریب دشمن را نخورند و در اخلاق محوری و خدا محوری مراقب هستند شیطان‌صفت‌ها و غربی‌ها در آن‌ها نفوذ نکنند‌ و افکار شیطانی در مجموعه‌ مدارس راه پیدا نکند و مثل شهید فهمیده راه را بشناسند و مقاومت کنند که خوشبختانه در مجموعه دانش‌آموزی‌ این چنین فراوان داریم و متولیان آموزش و پرورش و متولیان‌ جامعه‌ در قسمت‌های مختلف راهگشا و عرصه ساز باشند.

وی با اشاره به پدافند غیر عامل گفت: پدافند غیرعامل از مسائل مهم است که در جای‌ جای کشور جایگاه دارد و هرکس با امنیت سازی در مجموعه‌هایشان راه نفوذ و تخریب و ضایعات‌ و برنامه‌های سوء‌ دشمن را بسته‌اند و همه مجموعه‌ها را در مسیر انقلاب و سازندگی و خدمت به مردم قرار داده‌اند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روزهای پایانی ماه صفر بیان کرد: اربعین به زیبایی و با بالندگی و افتخار انجام و یک مانور‌ عظیم انجام دادند و خاری بر چشم دشمنان بود هرچند خواستند عراق را بر هم بریزند که مانع شوند ولی به فضل الهی به مراتب قوی‌تر از آنچه فکر می‌کردند و در امنیت مثال‌ زدنی این جمعیت عظیم شکل‌ گرفت و مردم ایران و عراق و کشورهای دیگر دست به دست هم دادند و موکب‌ها یک مجموعه بهم پیوسته شکل گرفت تا این مراسم انجام شد. اربعین اسراری در آن نهفته است که این اسرار به فصل پروردگار رونمایی می‌شود.

نکونام خاطرنشان کرد: در آستانه 28 صفر ارتحال پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع)  هستیم و ایام حزن و اندوه است و مراسم عزاداری برپا است و تلاش می‌کنند از این فرصت‌ها برای بالا بردن اطلاعات دینی جامعه استفاده کنند‌ و این زمان‌ها تنها برای اشک ریختن نیست بلکه باید به مجالس معرفت‌افزایی و بصیرت‌زایی و مقاومت‌ و رساندن جامعه به اوج تبدیل شود.

وی ادامه داد: همه انبیاء در یک راستای استکبار‌ براندازی‌ و مبارزه با شیطان‌ و عدل‌پروری‌ و عدالت پروری‌ و تربیت انسان موحد آمدند و انسان‌ها را از ظلم و ستم و تجاوز و ناروایی‌ها نجات دهند و مجالس‌ تبیین‌گری باید برپا باشند.

امام جمعه شهرکرد تصریح کرد: انقلاب اسلامی هم در همین راستا و در راستای اهداف انسان 7 هزار ساله شکل گرفته است و غیر از این چیز دیگری ندارد و هر چه دارد ار مکتب ائمه و انبیاء‌ است و با انقلاب بودن یعنی با اسلام بودن است.

وی با بیان اینکه مستکبرین‌ نمی‌گذارند و شیطنت می‌کنند‌ ولی هیچگاه شیطنتشان‌ به جایی نرسید و سنگ‌اندازی‌ها بی‌نتیجه‌ مانده است، گفت: در گام اول انقلاب دشمن سنگ‌ اندازی بسیاری داشت اما روز به روز قوی‌تر شدیم و گام دوم هم در همین راستا با مقاومت‌ پیش‌ خواهیم رفت، می‌خواهند سوریه و دنیا را به هم بریزند اما به جایی نمی‌رسند و اینها همه نقشه است، مقاومت ایران اسلامی و مقاومت در جهان شکل گرفته است.
منبع: تسنیم
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر