۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۵۴۴۲۰
رئیس‌جمهور کشورمان مقاومت ملت‌های ایران و ونزوئلا و به شکست کشاندن توطئه های آمریکا را تحسین برانگیز خواند و گفت: تهران آماده است روابط خود را با ونزوئلا گسترش دهد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان که به منظور شرکت در هجدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در باکو به سر می‌برد با نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد.
رئیس‌جمهور در این دیدار، مقاومت ملتهای ایران و ونزوئلا و به شکست کشاندن توطئه های آمریکا را تحسین برانگیز خواند و با تاکید بر اینکه دو ملت، با مقاومت خود درس بزرگی به آمریکا دادند، اظهارداشت: تهران آماده است در همه عرصه ها روابط خود را با ونزوئلا به عنوان یک کشور دوست و برادر گسترش دهد.

وی افزود: ایران و ونزوئلا در همه مجامع بین المللی و سیاسی پشتیبان یکدیگر بوده  و باقی خواهند ماند و ما آماده ایم در کنار تقویت همکاری های مالی و بانکی، تجربیات خود را در حوزه های فنی و زیرساخت های سایبری، فناوری های نوین و همچنین کشاورزی، در اختیار ونزوئلا قرار دهیم.

روحانی با بیان اینکه با همکاری یکدیگر می توانیم به آبادانی و پیشرفت برسیم، تصریح کرد: آمریکایی ها در پیشبرد هیچ نقشه ای در منطقه ما از عراق و سوریه گرفته تا فلسطین، افغانستان و یمن نتوانستند به موفقیتی دست یابند و همه توطئه های علیه ما نیز با شکست مواجه شده است.

رئیس جمهور اظهارداشت: در ماههای گذشته ، عمده شاخص های اقتصادی ایران مثبت بوده و این نشان می دهد که نقشه های استکبار و آمریکا و فشارهای اقتصادی آنها بی نتیجه و ناکام بوده است.

روحانی در این دیدار از رئیس جمهوری ونزوئلا برای سفر رسمی به ایران دعوت کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار مبارزه و مقاومت ملت ایران را تحسین برانگیز خواند و تاکید کرد: ملتهای ایران و ونزوئلا با ایستادگی در برابر طرحهای فزون خواهانه آمریکا ، این کشور را ناچار به عقب نشینی و پذیرش شکست کردند.

«نیکلاس مادورو» نیز در این دیدار، خواهان گسترش بیش از پیش روابط ایران و ونزوئلا در همه حوزه ها شد و گفت: کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور همه راهکارها و زمینه های همکاری را آماده کرده که باید برای اجرایی شدن آنها سریعتر اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه در آمریکا متاسفانه جنگ طلب ترین و افراطی ترین گروه قدرت را بدست گرفته و علیه ایران و ونزوئلا و کشورهای مستقل شیطنت می کند، گفت: اکنون همه کشورهای مستقل علیه رفتارهای افراطی و تروریستی آمریکا جبهه وسیعی را تشکیل داده اند و این بسیار ارزشمند است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر