۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹
کد خبر: ۵۴۴۰۳
وزیر اقتصاد روسیه گفت: به لطف ذخایر قابل توجه طلای این کشور و تلاش در راستای کاهش وابستگی دولت به درآمدهای نفتی، این کشور می‌تواند با کاهش قابل توجه قیمت نفت، کنار بیاید.
آنتون سیلوآنوف،‌ وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد: به لطف ذخایر طلای کافی و تلاش‌های دولت این کشور در راستای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی،‌ مسکو می‌تواند با کاهش شدید قیمت نفت در بازار جهانی کنار بیاید. 

وی طی مصاحبه‌ای با شبکه CNBC آمریکا ادامه داد: اقتصاد روسیه هنوز به تولید نفت و فرآورده‌های نفتی وابسته است و بنابراین همچنان تحت تاثیر اوضاع بازار قرار دارد.

این مقام روس تاکید کرد: در حال حاضر مسکو نسبت به قیمت کنونی نفت رضایت دارد و در عین حال هر گونه سقوط نفت نمی‌تواند به شوک در بودجه منجر شود.

وزیر اقتصاد روس گفت: بودجه این کشور بر اساس قیمت نفت بشکه‌ای 42 دلار بسته شده و فارغ از اینکه چه اتفاقی در قیمت نفت رخ خواهد داد این کشور می‌تواند به تعهدات خود عمل کند چرا که دولت روسیه به اندازه کافی ذخیره طلا دارد که حجم آن معادل 7 درصد تولید ناخالص داخلی این  کشور است.

سیلوآنوف تاکید کرد:‌به همین دلیل حتی اگر قیمت نفت به 30 دلار یا 20 دلار در هر بشکه سقوط کند ما می‌توانیم برای سه سال و بدون بروز شوک و مشکل در بودجه به تمام تعهدات خود عمل کنیم.

روسیه یکی از فعال‌ترین کشورها در جمع کردن طلا از بازار جهانی است و تنها در ماه سپتامبر 12 تن طلا خریداری کرده است.

بنا به گزارش بانک مرکزی روسیه در حال حاضر ذخایر طلای این کشور به دو هزار و 249.56  تن معادل 108 میلیارد دلار رسیده است.
منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر